BioShock Infinite er full av dialog

Det skravles mye i skyene, forteller utviklerne.

Det tredje spillet i BioShock-serien er ventet i butikkhyllene i løpet av året, og denne gangen går turen ut av vannet og opp i skyene.

I et intervju med Eurogamer avslører Irrational Games-sjefen Ken Levine at spillerne må forberede seg på mye dialog.

– Bare ett nivå av BioShock Infinite inneholder tre-fire ganger mer manus og figursamhandling enn hele det første BioShock-spillet totalt, foreller Levine.

Historiefortelleren

Den store mengden dialog er rett og slett nødvendig for at utvikleren skal få fortalt historien til hovedpersonene Booker og Elizabeth. Men selv om mengden tekst til tider er overveldende, understreker Levine at han virkelig elsker å skrive historien.

Denne dama må reddes.

Levine har tidligere vært en uttalt forsvarer av aktive spillhandlinger fremfor ikke-interaktive historiesekvenser, så hvordan har han klart å holde fast på dette når han samtidig har så mye historie å fortelle i BioShock Infinite?

– Det ville absolutt vært enklest å skrive en haug av mellomsekvenser, men min magefølelse, som antagelig for evig ble endret av System Shock 1, forteller meg at vi må holde opplevelsen igang, forklarer han.

Om Levine har klart å finne den rette balansen mellom fortelling og handling, gjenstår altså å se når spillet dukket opp i løpet av året.

Da vi kikket nærmere på BioShock Infinite under fjorårets E3-messe, var vår utsendte journalist Mikael full av lovord:

«Alt virker bare så uhorvelig sterkt i dette spillet. Dialogene sitter som et skudd, og bare etter noen minutter har man et forhold til hovedpersonene i spillet. Utvikleren makter også å spille på sterke følelser, noe som bidrar til enorm innlevelse. Kampene er kanskje mer actionpreget enn tidligere, men samtidig er de mer spennende og dynamiske.»

Les også: BioShock Infinite får «1999-modus»

Siste fra forsiden