Capcom setter opp farten

Vil ha kortere tid mellom hvert spill i seriene sine.

Capcom har høye ambisjoner om dagen. I en tale til investorene forteller Capcom-sjefen Kenzo Tsujimoto at selskapet nå rett og slett ønsker å sette opp produksjonshastigheten, skriver GameSpot.

Heia, heia

Ved å sette opp produksjonshastigheten, er håpet at man kan korte ned utviklingstiden for de store titlene fra mellom tre og fire år til bare to til halvannet år.

Et slikt grep antar Capcom at vil gjøre dem mer konkurransedyktige, samtidig som det vil «maksimere inntjeningen» fra nøkkelkonseptene.

Tsujimoto vedgår ovenfor investorene at denne nye strategien antagelig vil drive kostnadene i været, men de satser på at den økte inntjeningen på sikt vil dekke opp dette.

I tillegg til raskere levering av titler i de kjente seriene, ønsker Capcom etter sigende også å fokusere på å skape nye konsepter. Tsujimoto forklarer at selv om slike nye konsepter bruker lang tid på å feste seg i markedet, er det en viktig investering med tanke på ny inntjening i fremtiden.

For å oppfylle disse målene, har Capcom planlagt å ansette hele 1000 nye ansatte de neste ti årene, rundt 100 hvert år.

Tsujimoto kan også fortelle at Capcom ønsker å bli den største leverandøren av digitalt spillinnhold innen 2022.

Det skorter altså ikke på ambisjoner hos den japanske spillutvikleren og -utgiveren.

Capcom er kjent for spillserier som Resident Evil, Street Fighter, Mega Man, Devil May Cry og mange flere.

Les også: Capcom tar til seg kritikk Les også: Nedgangstid for slåssespela

Bildene i artikkelen er hentet fra vårens Resident Evil: Operation Raccoon City.

Siste fra forsiden