Cities: Skylines II

Cities: Skylines II får ikke betalt ekstrainnhold før ytelsen er fikset

Colossal Order har fullt fokus på å forbedre spillopplevelsen.

Paradox Interactive

Noen dager før lanseringen av Cities: Skylines II advarte Colossal Order at spillets ytelse ikke ville være optimal fra første dag. Siden har utvikleren satt alle kluter til for å bedre opplevelsen, selv om det betyr at betalt ekstrainnhold må vente.

I et blogginnlegg mandag sa studiosjef Mariina Hallikainen at første prioritet er å rydde opp i ytelsesproblemene. Før det er på plass vil utvikleren ikke slippe noen utvidelser som spillere må betale for.

Colossal Order har allerede sluppet noen oppdateringer til spillet. Hvor lang tid det vil ta før teamet er fornøyd med opplevelsen er imidlertid ikke sikkert.

– Mitt løfte til dere er at Colossal Order vil fortsette å jobbe med Cities: Skylines II til spillet når sitt fulle potensial.

Cities: Skylines II har ikke prestert så bra som utvikleren hadde ønsket.
Paradox Interactive

Ved siden av utvidelser er også såkalte «quality of life»-oppdateringer satt på vent. Kallikainen forteller at teamet gleder seg til å introdusere diverse funksjonalitet som var i det første Cities: Skylines, men som ikke kom med i oppfølgeren på grunn av tidsbegrensninger.

Vår anmelder lot seg begeistre av Cities: Skylines II, men kommenterte også den tidvis slarkete ytelsen. Joachim Froholt mente likevel at spillet var et steg fremover for bybyggersjangeren, som han ikke kommer til å legge fra seg med det første.

LES OGSÅ: Disney Dreamlight Valley dropper «free-to-play»-planer »

Siste fra forsiden