Den nyeste Teamfight Tactics-patchen introduserer rangert spill
(Foto: Riot)

Teamfight Tactics patch

Den nyeste Teamfight Tactics-patchen introduserer rangert spill

En ny helt lempes også inn i utvalget.

Etter at Riot Games slapp autobattle-spillet Teamfight Tactics' betatest for noen uker siden har utviklerne stort sett observert og latt spillere prøve ut den nye modusen. Nå, i tandem med den nyeste oppdateringen til League of Legends, har de derimot gjort store forandringer til spillmodusen.

Rangert modus

Teamfight Tactics. Foto: Riot

Den største endringen er implementeringen av en modus for rangert spill. For øyeblikket er modusen relativt enkel å forholde seg til – dersom man kommer på en av de fire øverste plasseringene får man ligapoeng, mens man taper ligapoeng dersom man ender på en av de fire siste plassene. Det er ingen promo-kamper slik det er i League of Legends, men det bruker det samme ligasystemet, så man er delt i divisjoner: Iron, Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Masters, Grandmasters, og Challenger. 

Man kan selvfølgelig stille spørsmål rundt det å ha en rangert modus i en modus som er styrt så mye av tilfeldigheter som Teamfight Tactics, men vi får se hvordan dette utvikler seg.

En ny helt

Twisted Fate. Foto: Riot

Ellers får modusen et nytt tilskudd med helten Twisted Fate. Han faller inn i Sorcerer- og Pirate-kategoriene, og koster 2 gull. Hans spesialferdighet er Pick a Card, som lar ham trekke et tilfeldig kort med en av tre farger som enten «stunner» (gullkort), gjør skade rundt ham selv (rødkort) eller gir litt mana tilbake til ham selv og allerte helter rundt ham. 

Twisted Fate er helt nr. 51 som lempes inn i modusen, og Riot har planer om å få inn flere etter hvert. 

  Foto: Riot

Ellers har utviklerne gjort en god slump balanseendringer ved å justere enkelte av synergiene, enhetene og gjenstandene man bruker. For mer detaljer rundt dette kan du sjekke oppdateringsteksten på Riots sider.

Teamfight Tactics er én av en gruppe spill som gjerne omtales som «autobattlers» eller «auto chess». Samtlige spill handler om å bygge et lag som drar nytte av synergier, basert på tilfeldig trukne valg fra en pott. Man bruker opptjente penger for å kjøpe og kombinere helter for å skape et lag som kan slå de andre. De to andre spillene som kniver om å være sjangerleder er Dota 2: Underlords og Auto Chess: Origins. 

LES OGSÅ: Dota Underlords-pass gir spillere flere utfordringer og kosmetiske gjenstander »

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Til toppen