Skyrim har blitt møtt av stormende jubel verden over, men dessverre har ikke spillingen gått knirkefritt for seg for en del nye dragefødte. Spesielt har PS3-spillere støtt på problemer når de har kommet et stykke ut i spillet.
Tidligere denne uka påsto prosjektlederen for Fallout: New Vegas at problemene lå i selve spillmotoren Bethesda hadde brukt, både til Fallout: New Vegas og til Skyrim.
Ifølge Joshua Sawyer var det nemlig måten spillmotoren håndterte dataene som ble lagret som skapte trøbbel med lav bildefrekvens utover i spillet. Han hevdet også at en omstrukturering av denne lagringsformen ville være en enormt stor oppgave.
![](https://i.bo3.no/image/30774/Skyrim_Screenshot__8_.jpg?c=0&h=281&w=500)
Hjelpen kommer
Nå avkrefter Bethesda Sawyers teorier via Twitter (via OPM). De skriver at Sawyer ikke har jobbet med spillmotoren i Skyrim, og at den tidligere Fallout: New Vegas-prosjektlederen heller ikke har oversikt over hvordan dagens spillmotor fungerer. Problemet med datalagring som Sawyer peker på, hevder Bethesda å ha løst for lenge siden.
Bethesda har selv et par tips til PS3-spillere, i påvente av en fiks som løser problemene: Spillere bør skru av autolagringsfunksjonen. Dette vil spesielt hjelpe i situasjoner der man entrer nye områder eller må forflytte seg raskt. En del spillere har etter sigende også opplevd bedring i ytelsen i spillet når de har tatt en opprydningsrunde på harddisken.