Divinity-skaper snakker om fremtiden

The Dragon Knight Saga er snart i salg, og Larian jobber med nytt rollespill.

Den belgiske utvikleren Larian har hatt internasjonal suksess med rollespillene i Divinity-serien. Nå er de så godt som ferdige med arbeidet på The Dragon Knight-saga (som inkluderer en forbedret utgave av Divinity II, i tillegg til den ferske utvidelsesen Flames of Vengeance), og arbeidet på deres neste rollespill har allerede begynt.

Divinity II: Dragon Knight Saga.

– Vi har ikke involvert noen andre parter enda, så jeg kan si omtrent hva jeg vil om spillet. Men konseptet er fortsatt i utvikling, så jeg vil ikke gi for mange detaljer, sier Larian-sjef Swen Vincke på selskapets forum.

Han fortsetter:

– Det jeg kan si er at spillet er svært ulikt våre tidligere utgivelser, men bør likevel føles kjent for Divinity-tilhengere. Dessuten inneholder det en idé jeg er veldig glad i, og som jeg håper vil fungere godt (les: jeg tror ikke det har blitt gjort av noen andre enda.

Videre forteller han at målet er å være åpne under utviklingen, slik at spillerbasen kan få mulighet til å komme med innspill og påvirke retningen spillet tar. Dette ble gjort under utviklingen av Divine Divinity, og det fungerte visstnok godt.

Men hvorvidt de kan være åpne eller ikke avhenger av i hvor stor grad en utgiver vil være involvert i utviklingen. Larian ønsker å være så uavhengige som mulig, slik at de får størst mulig frihet til å utvikle spillet slik de selv vil.

I den forbindelse lanserer de snart en digital distribusjonsbutikk, hvor spillene deres vil kunne kjøpes direkte fra dem. Dette inkluderer ikke bare rollespillene deres, men barnespillene i Monkey Tales-serien. Hvis denne blir en suksess får selskapet flere økonomiske bein å stå på, og blir mindre avhengig av utgivere.

Hvis du gleder deg til The Dragon Knight Saga kan du sjekke spillets nettsted.

Siste fra forsiden