EA Motive - Battlefield

EA henter inn Motive-studioet til å hjelpe med Battlefield

Sjefene bak Dead Space-nyversjonen leder an.

Illustrasjonsbilde fra Battlefield 2042.
EA

EA fortsetter å ruste opp Battlefield-satsingen sin. Nå har selskapet hanket inn enda et av sine studioer – nemlig Motive – til å bistå på skytespillserien.

Det var EA Motive-sjef Patrick Klaus som delte nyheten i en oppdatering fra studioet denne uka. Han forteller at det er duoen som ledet arbeidet med Dead Space-nyversjonen som skal ta føringen på utviklerens Battlefield-innsats.

– Regissørene som leverte vår Dead Space-nyversjon i 2023, Philippe Ducharme og Roman Campos-Oriola, vil sette sammen et team hos Motive som skal jobbe sammen med Battlefield-studioer rundt hele verden med å skape det neste for Battlefield, et univers som strekker seg over både flerspiller- og enspilleropplevelser.

Les vår anmeldelse av Dead Space »

Motive føyer seg dermed inn i rekka over de mange studioene som nå jobber med Battlefield. Det inkluderer DICE, Ripple Effect og Criterion Games. Tidligere var også Ridgeline med på laget, men det studioet ble lagt ned etter at sjefen, Marcus Lehto, forlot EA i februar.

EA Motive har blant annet laget Dead Space-nyversjonen og Star Wars: Squadrons.
EA

I et annet innlegg fortalte Battlefield-topp Byron Beede at EA er klar for å legge Battlefield 2042 bak seg. Spillets syvende sesong, lansert i mars, blir dermed den siste og utvikleren retter fullt fokus mot skytespillseriens fremtid.

Fortsetter med Iron Man

Mens deler av Motive flyttes over på Battlefield, pusler utvikleren også videre med sitt Iron Man-spill. Klaus forteller at enspillerprosjektet fortsatt er svært viktig for studioet, og at det stadig gjøres fremskritt.

– Utviklingen fortsetter på vårt Iron Man-prosjekt, under ledelse av Olivier Proulx og Ian Frazier. Teamet gjorde fantastisk fremdrift i år, og nådde en stor intern milepæl som la et solid grunnlag for veien videre.

Iron Man-spillet ble offisielt kunngjort i 2022. Den gang var prosjektet tidlig i utviklingsfasen, og halvannet år senere vet vi fortsatt svært lite om hva det faktisk går ut på.

LES OGSÅ: Dragon Age-sjefens nye studio lanserer sitt første spill neste år »

Siste fra forsiden