Fremtidsplanene for Deus Ex er avslørt

Eidos Montreal bygger opp universet over flere kommende spill.

I en fersk bloggpost har David Anfossi fra Eidos Montreal lagt ut en oversikt over de videre planene for Deus Ex-universet. Han beskriver Deus Ex: Human Revolution som en kritisk og kommersiell suksess, og bekrefter at studioet nå jobber med et nytt spill i serien for PC og den neste generasjonens konsoller. Utviklerteamet bak det kommende spillet består blant annet av en rekke folk med erfaring fra Deus Ex: Human Revolution.

Flere spill, én sammensvergelse

Det nye Deus Ex-spillet for de «store» plattformene er bare én del av studioets planer for seriens fremtid. Anfossi snakker nemlig om noe de kaller Deus Ex: Universe, som ikke skal være ett spill, men en samlebetegnelse for de kommende spillene i serien.

– Konseptet bak Deus Ex: Universe er å skape en vedvarende, ekspanderende og samenkoblet spillverden bygd over en generasjon av spill for kjernebrukerne. Vi tar på oss et ansvar for å levere meningsfylt innhold som utvider serien på en jevnlig basis, og leverer en dyp konspirasjon som vil strekke seg over flere Deus Ex-spill, for slik å skape en rikere og mer involverende opplevelse enn noengang tidligere, skryter Anfossi.

To skjermer i Deus Ex: Human Revolution – Director's Cut.
To skjermer i Deus Ex: Human Revolution – Director's Cut.

Dette innebærer også utgivelser til nettbrett og mobiltelefoner, samt analoge medier som tegneserier og bøker.

Anfossi har også røpet lanseringsdatoen til den oppgraderte versjonen av Deus Ex: Human Revolution. Director's Cut-utgaven skal skal lansees 25. oktober, og kommer til Wii U, PlayStation 3, Xbox 360 og PC utstyrt med Mac OS X eller Windows. En av de viktigste nyhetene, som kun gjelder for Wii U og PlayStation 3, er muligheten til å bruke en ekstra skjerm under spillingen. På Wii U bruker man systemets unike kontroller, mens på PlayStation 3 gjør en Vita samme nytten.

Vi har allerede http://www.gamer.no/artikler/146241/sniktitt-deus-ex-human-revolution-directors-cut/tatt en titt på Director's Cut-versjonen, men da vår mann så på spillet i sommer ble han ikke hundre prosent overbevist om at det nye kontrollsystemet fungerte optimalt.

Les også: Anmeldelse av Deus Ex: Human Revolution

Kommentarer (6)

Forsiden akkurat nå

Til toppen