Gudene har gått fra vettet

I Cargo har gudene opphevet tyngdekraften og erstattet menneskene med små gnomer.

Tidligere i år fikk vi vite at skaperne av noen av de mest dystre spillene på markedet, Ice Pick Lodge, gikk nye veier med Cargo, et fargerikt actioneventyr med et rimelig sært utgangspunkt.

Nå har vi fått mer informasjon om spillet. Det viser seg at gudene, av grunner som utvilsomt er langt over vår menneskelige fatteevne, har opphevet tyngdekraften.

Situasjonen blir ikke bedre av at gudene har skapt noen små gnomeaktige vesener for å erstatte oss mennesker. Du får rollen som Phlox, ei ung jente som må overbevise gudene om at de har gjort en stor feil.

Handlingen foregår i en fargerik gruppe øyer, som er alt det som er igjen av jordkloden vår. Her finner du ut at gnomene har en hemmelighet – ved å ha det moro skaper de et mystisk element som heter Fun, som skaper tyngdekraft.

Dermed blir jobben å få de små tullingene til å ha det så moro som overhodet mulig. De elsker fare, musikk og alle slags rare kjøretøy, og ved hjelp av et innebygget redigeringsverktøy må du lage alt fra fly og båter til landbaserte kjøretøyer som de kan kose seg med.

Du kan også bruke disse kreasjonene selv, for å utforske spillverdenen og finne nye deler. Underveis får du stadig oppgaver av de humørsyke gudene, og det lønner seg å holde dem glade.

Da vi først hørte om Cargo var det meningen at spillet skulle dukke opp i løpet av fjerde kvartal 2010. Nå er utgivelsen imidlertid utsatt til første kvartal 2011. Spillet kommer fortsatt kun til PC.

Sjekk spillets produkside for mer informasjon.

Siste fra forsiden