The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

La inn juksekode i Tears of the Kingdom for å gjøre utviklingen lettere – ble til funksjon i spillet

Nintendo avslørte opprinnelsen til Ascend.

Nintendo

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom bygger videre på forgjengeren Breath of the Wild, og introduserer en haug med nyheter. En av nyvinningene er funksjonen Ascend, som faktisk begynte som en juksekode under utviklingen av spillet.

Ascend lar spillere svømme opp gjennom tak i huler og bygg for så å dukke opp på overflaten. I et intervju med Polygon forklarte regissør Hidemaro Fujibayashi at funksjonen ble brukt av teamet mens de arbeidet med spillet, før de plutselig fant ut at det kunne vært kult å la spillere få leke seg med den også.

– Ascend-egenskapen er resultatet av en utviklingsfunksjon vi har i spillet. Mens jeg utforsket huler ville jeg komme frem dit jeg prøvde å komme til, og etter å ha sjekket stedet ville jeg bare bruke koden for å komme meg tilbake til overflaten. Så tenkte jeg «kanskje dette er noe som kan brukes i spillet», sa Fujibayashi.

Artikkelen fortsetter under Twitter-meldingen.

Omtrent samtidig hadde Zelda-sjef Eiji Aonuma kommentert at det var irriterende å måte løpe tilbake ut av huler. Dermed ble Ascend født, fordi som Fujibayashi påpekte kan det være ganske gøy å jukse av og til.

Aonuma la til at Ascend ikke bare ble lek og moro for utviklerteamet. Funksjonen førte til mye ekstrajobb, for å sørge for at den ikke ødela opplevelsen.

– Å introdusere slike juksekodeevner skapte noe hodebry for oss. For eksempel, hvis du gir noen evnen til å forflytte seg gjennom tak overalt, er det mange flere situasjoner å ta høyde for. Vi må sørge for at folk kan fortsette å spille spillet ordentlig. Vi må sørge for at det ikke er områder der du går gjennom taket og ikke finner noe på grunn av et problem med innlasting av data eller noe slikt, sa Aonuma og fortatte:

– Så mens det er gøy å gi folk juks som dette, tar det mye tid å implementere. Dette er et av problemene det at jeg selv liker denne måten å spille på har skapt for utviklingsprosessen.

Gamer.no jobber med vår gjennomspilling av The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. En anmeldelse kommer når vår skribent har fått tid til å komme seg gjennom og å gjøre opp sine tanker om opplevelsen.

LES OGSÅ: Tears of the Kingdom reintroduserer tradisjonelle Zelda-«dungeons» »

Siste fra forsiden