Mario Kart: Double Dash!!

I 1992 kom det første Mario Kart-spillet ut på SNES og ble med sin utrolige spillbarhet, fantastiske grafikk og strålende multiplayer kombinert med sjarmen fra alle de gode og kjente Nintendo-figurene.

Spillet har senere gått en seiersgang på N64 med Mario Kart 64 og på GBA med Super Mario Kart: Super Circuit og har opparbeidet seg et legendarisk navn. Nå er Mario Kart: Double Dash!! her, et spill det har vært enorme forventninger til.

Det har vært mange bekymringer om at Mario Kart: Double Dash!! ville gå for sakte, at hele spillet rett og slett var for tregt. Flere mente at det var det spillet til GC det har vært stilt mest forventninger til noensinne, og et spill som kunne selge mange maskiner, noe som det helt sikkert kan gjøre. Derfor kan jeg berolige alle om at det ikke er tempoet som er problemet til Mario Kart: Double Dash!! - det finnes dessverre andre ting som er skuffende.

Spillet går ut på det samme som det alltid har gjort. Mange kjente Nintendo-figurer har kommet sammen for å kjempe om å komme først i mål i et go-kart race på baner tatt ut fra kjente Nintendo-spill. Det som gjør det så morsomt er at du underveis kan plukke opp diverse våpen som du må bruke til din fordel for å vinne. I tillegg finnes det flere små, men utrolig underholdene, multiplayerspill.

Spennende nyheter
Den største nyheten i Mari Kart: Double Dash!! er muligheten for at to stykker kan kjøre sammen i en bil. Den ene personen styrer bilen mens den andre personen styrer våpnene og kan slå andre som kjører forbi. Det er veldig artig å få med en venn på å knuse alle de andre. De parvis "like" karakterene i spillet har ett spesialvåpen som du kan bruke, altså har Bowser og Mini-Bowser det samme og Mario og Luigi har det samme osv. Til sammen tilfører disse en helt ny dimensjon til spillet. Begge personene som sitter på en bil kan holde ett våpen hver og hvis den bakerste allerede holder et våpen må dere fort skifte plass om dere ønsker ett til. Det finnes også bokser som gir begge to hvert sitt våpen. Da må den fremste sende dette bakover. Hvem som sitter bakerst påvirker også hvilket spesialvåpen dere kan få tak i. Med litt trening kan til og med spilleren bak hjelpe i svingene.

Problemet med spesialvåpnene er at et par av dem er ganske ubalanserte. Mens Mini-Mario og Mini-Luigi får en svært monster festet i en lang kjetting som fyker fort framover og river det meste på veien overende, får Yoshi et lite egg som fungerer som et rødt skall, men når det treffer en person kommer det samtidig masse godsaker som stjerner og sopper ut. Er du uheldig kan du risikere å gi "offeret ditt" både ekstra fart og stjerne. Hvem du velger har større påvirkning enn kun hvilke våpen du kan få. Større karakterer krever større bil. Etter hvilke kombinasjoner du velger har du valget mellom 3-4 biler. De tyngste har høyest toppfart mens de mindre har en sinnssyk akselrasjon.