Game Developers Choice Award er en spillkåring hvor representanter fra spillutviklerverdenen kommer sammen for å kåre det de mener er de beste spillene på markedet. I likhet med Independent Games Festival, ble årets vinnere presentert på Game Developers Conference i San Fransisco.
![](https://i.bo3.no/image/35295/RSG_RDR_Screenshot_204_l_TIF_jpgcopy.jpg?c=0&h=281&w=499)
Prisen for beste spill gikk til Rockstars westernepos Red Dead Redemption. Dermed er utviklerne helt enige med oss her i Gamer.no, som kåret Red Dead Redemption til fjorårets enspilleropplevelse.
Red Dead Redemption vant også kategoriene for beste teknologi, beste spilldesign og beste lyd.
![](https://i.bo3.no/image/31893/slott.jpg?c=0&h=351&w=500)
Det kreative spillfenomenet Minecraft vant den gjeveste prisen i årets IGF-finale, og fikk også hele tre priser på Game Developers Award. Det vant nemlig kategoriene beste nedlastbare spill, beste debut og mest nyskapende spill.
![](https://i.bo3.no/image/51073/masseffecttwo555.jpg?c=0&h=281&w=500)
Ellers gikk prisen for beste visuelle kunst til det nedlastbare danske spillet Limbo, mens Mass Effect 2 stakk av med pris for beste manuskript. Det artige Cut the Rope fikk pris for beste håndholdte spill.
Game Developers Awards hedret også to personer. Sega-veteran Yu Suzuki (mannen bak alt fra Out Run til Shenmue) fikk Pioneer Award, mens Lionhead-sjef Peter Molyneux (kjent for spill som Popolous, Black & White og Fable-serien) fikk Lifetime Award.
Det var Double Fine-president Tim Schafer som presenterte årets vinnere. Han brukte også seremonien til å kunngjøre sitt nyeste spill.