E3 2019: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 gameplay

Se 4 minutter av Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Joda, det ser mer eller mindre ut som det samme Vampire: The Masquerade - Bloodlines vi kjenner.

På årets PC-konferanse på E3 viste utgiver Paradox Interactive og utvikler Hardsuit Labs frem noen korte klipp fra det etterlengtede Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Det ble også utvekslet noen ord med to av utviklerne. Samtidig ble en 4 minutter lang trailer av spillet i aksjon lagt ut på nett. I bunnen av videoen varsles det om at det er en svært tidlig versjon av spillet, men det ser allerede lovende ut.

Vi får blant annet se hovedpersonen hoppe rundt på Seattles hustak med magiske krefter, velge ut ofre å drikke blod fra på gatene basert på egenskaper blodet deres vil gi og brutalt bekjempe diverse motstandere. Både med typiske våpen og magi. Vi får også se spillet veksle mellom første- og tredjepersonsperspektiv som kultspillet fra 2004 også gjorde. Og ikke minst en videreføring av de varierte dialogene det hadde.

Som vi fikk vite allerede i mars kommer Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 til Windows, Xbox One og PlayStation 4 i første kvartal neste år.

Les også: Her er programmet for E3 2019 »

Populært kultrollespill

Da det originale Vampire: The Masquerade - Bloodlines kom ut i 2004 var det mange som slet med å si om det var et godt spill eller ikke. På den ene siden hadde det mange tekniske problemer og det henfalt etter hvert til endeløse korridorer med fiender man måtte skyte. Det solgte også dårlig og ledet til at studioet Troika Games måtte stenge. Versjonen de fleste kjenner idag er en renovering utført av fans.

På den andre siden var det med det samme rollespillet kom ut lite tvil om at det var et av de best skrevne spillene gjennom tidene med et enormt og fargerikt figurgalleri, en kompleks verden og en historie som på en voksen måte utforsket menneskets mørke sider på. Spillet var også variert og fleksibelt som få. For eksempel kunne man rett og slett spille en gal type vampyr som hørte stemmer underveis. Og i et beryktet oppdrag i et hjemsøkt hus endret spillet rett og slett like gjerne sjanger. Det gjenstår å se om Hardsuit Labs vil lykkes med å gjenfange den unike magien i oppfølgeren.

Les alt om E3 2019 på Gamer.no »

Siste fra forsiden