Sled Storm 2

"Sled Storm 2" er det nyeste tilskuddet på EA BIG sin stamme. Dette er et spill i samme gate som SSX Tricky, nemlig ekstremsport med full fart og action så det holder. Spørsmålet blir om EA har klart å tilføye sjangeren noe og ikke bare velge konseptet? Har man klart å gjøre snøscooterkjøring morsomt?

Sled Storm 2 har alle kjennetegnene på et dårlig spill. Det er gitt ut av et gigant firma, det er det nyeste bidraget til en ikke spesielt original serie og vi har sett alle ingrediensene før. Det er i slike tilfeller du blir litt glad når spillet viser seg å være ganske så fornøyelig. Sled Storm 2 er faktisk moro så det holder.

I begynnelsen var det bare mørket, men som forventet fra EA blir vi snart møtt av en intro som minner om det de har holdt på med i mange år nå. En kjapp presentasjon av spillets baner og kjørere, mens litt rocka musikk desperat forsøker å pumpe opp stemningen. Vi har sett det før, men det funker like bra nå. Etter tilfeldigvis å ha kommet borti start knappen hopper vi glatt over resten av presentasjonen og hilser på den første menyen.

Valgets kvaler
Når du starter spillet møtes du med noen valg. Du kan spille single player, her kan du øve deg på forskjellige baner med konkurrenter eller bare konkurrere mot din egen tid. Som vi må forvente fra et slikt spill tilbys vi også multiplayer. Her kan du kjøre om kapp med kamerater, og dette er akkurat like gøy som det er å spille de fleste andre racing spill med venner.

Det spillet hovedsakelig har å by på finner du under Championship-valget. Her kan du konkurrere mot AI og vinne adgang til nye baner og nye førere.Til å begynne med har du tilgang til tre kjørere, to damer og en kar. Helt i begynnelsen har du bare tilgang til en relativt skrøpelig scooter, så valget er rimelig enkelt. Deretter kan vi velge hvor i verden vi vil konkurrere. Her tilbys vi også bare en mulighet: Cedar Canyon. Systemet er du nok vant med, kom på tredje eller bedre og du kan prøve deg på neste brett. Og neste, og neste. Uansett velger jeg første bane og huhei vi er i gang. Jeg vil nemlig kjøre snøscooter!

Etter en litt vel drøy lastetid blir vi ønsket velkommen av noen erkeamerikanske speakere. Disse prater som forventet non-stop mens vi følger et fly-by kamera rundt den noe pussige banen. Nok et start-trykk senere har kameraet svingt seg ned bak kjøreren og du informeres om løpets spilleregler. For å komme deg videre til neste bane må du komme på tredje plass eller bedre. Hvis du samler nok poeng kan du få den lokale kjøreren til disposisjon, og hvis du er ekstra flink får du en ny scooter.