Sumo Digital tar over utviklingen av Dead Island 2

Zombiespillet gjenoppstår etter åtte måneder uten utvikler.

Deep Silver

Utviklingen av Dead Island 2 er startet opp igjen, denne gangen under ledelse av det britiske studioet Sumo Digital. Det annonserte utgiver Deep Silver i et intervju med MCVUK.com.

Zombiespillet skulle opprinnelig utvikles av Spec Ops: The Line-skaper Yager, men etter uenigheter rundt spillets retning valgte Deep Silver å fjerne utvikleren fra prosjektet i juli i fjor.

Dead Island 2 ligger nå i hendene til Sumo Digital.
Deep Silver

Utgiveren forsikret den gang om at utviklingen av spillet ville fortsette, og etter åtte måneder valgte de altså å gi tøylene til Sumo:

– Sumo viste en god forståelse for merkevaren, hadde kreative ideer og en fantastisk visjon som stemte med vår egen. Det passet helt perfekt å gi prosjektet til dem, fortalte Dr. Klemens Kundratitz, sjef for Deep Silvers moderselskap, Koch Media.

Hvorvidt Sumo fortsetter der Yager slapp, eller om de begynner forfra igjen ville ikke Kundratitz si noe om, men han lovet å annonsere flere detaljer om prosjektet ved en senere anledning.

– En stor ære

Sumo har tidligere arbeidet på en rekke storspill, som blant annet Little Big Planet 3, Forza Horizon 2 og Disney Infinity 3.0. For tiden jobber studioet med Microsofts eksplosive skytespill, Crackdown 3, som skal lanseres til høsten.

Til MCVUK fortalte studiosjef Paul Porter at Sumo nå ser frem til å vise frem planene for Dead Island 2:

– Det er en ære å få lede videreføringen av en så viktig spillserie. Vi gleder oss til å overgå fansens forventninger med et ambisiøst design, som kommer til å ta beinknusende og blodig zombie-action til et nytt nivå.

Det forrige Dead Island-spillet greide ikke å imponere.
– Riptide byr ikke på noe nytt, bare mer av det gamle »

Siste fra forsiden