– Super Smash Bros-serien trenger en ny retning

Seriens skaper ønsker ikke å bare lage mer av det samme.

For et par uker siden ble det kjent at det neste innslaget i Nintendos slåssespillserie Super Smash Bros. skal utvikles av Namco Bandai. Serieskaperen Masahiro Sakurai skal overse produktet, men utvikleren tar seg av resten. Man kan si at dette signaliserer en endring for serien, som har dukket opp på alle Nintendo-konsoller siden Nintendo 64.

Nå kan det virke som om det kommende Wii U- og 3DS-spillet vil få enda større endringer enn antatt. I et intervju med Nintendo Power (via Nintendo Everything) forteller Sakurai at serien ikke trenger en større figurstall, men en ny retning.

– Det handler ikke om å si at ’Dersom det neste spillet har 50 figurer, så er det nok’. Det er en sjarm med spill som har en stor figurstall, men de får ofte problemer med balansering og å gjøre hver figur unik. Når det kommer til kvantitet, tror jeg vi allerede har nådd grensen for hva som er mulig i serien. Jeg tror en ny retning er det vi egentlig trenger, kunne Sakurai fortelle til bladet.

Super Smash Bros. Brawl kom ut i 2008.

Serie med lang historie

Super Smash Bros.-serien er viden kjent for å samle Nintendos mange spillfigurer til tevling, og har siden lanseringen av Super Smash Bros. på Nintendo 64 skaffet seg en hengiven fanbase. Mange regner GameCube-spillet Super Smash Bros. Meele som seriens høydepunkt.

Seriens forrige innslag fikk en grei mottagelse her på Gamer.no. For anmelder Erlend Grefsrud føltes spillet ut som en oppdatering, og han etterlyste en forandring i formelen. Kanskje får han ønsket sitt oppfylt nå.

Les også: Anmeldelse: Super Smash Bros. Brawl Les også: Nytt Smash Bros. årevis unna

Siste fra forsiden