The Last of Us - flerspiller

The Last of Us-flerspillerspillet trenger mer tid i ovnen

Naughty Dog har utsatt lanseringen, mens rykter hinter om større problemer.

Konseptkunst fra The Last of Us-flerspillerspillet.
Naughty Dog

Flerspillerspillet basert på The Last of Us glimtet med sitt fravær under ukas PlayStation Showcase. Naughty Dog hadde tidligere lovet å dele mer informasjon om opplevelsen i år, men nå forteller utvikleren at hele greia er utsatt.

I en uttalelse på Twitter skriver Naughty Dog at det beste for spillet er å gi det mer tid. Ingen lanseringsdato var satt, men en utsettelse er nå bekreftet. Videre forsikret studioet om at prosjektet ikke er kansellert, tilsynelatende som svar på en fersk reportasje fra Bloomberg.

Nettstedet har nemlig vært i snakk med folk som hevder at utviklingen har støtt på problemer. Etter en evaluering av flerspillerspillet skal flere ansatte angivelig ha blitt flyttet over på andre prosjekter, mens et lite team står igjen for å stake ut en ny retning.

Artikkelen fortsetter under Twitter-meldingen.

Ifølge Bloomberg skal Sony visstnok ha bedt flerspillerveteranene Bungie om å ta en kikk på arbeidet som hittil var gjort på The Last of Us-flerspillerspillet. Kilder med kjennskap til situasjonen forteller at Destiny-utvikleren stilte spørsmål ved spillets evne til å holde på spillere over lengre tid, som skal ha ført til reevalueringen av opplevelsen.

Basert på tidligere uttalelser skulle spillet by på utforske nye områder i The Last of Us-universet. Spillere skulle få oppleve en ny historie med nye figurer å bli kjent med. Hvor mye som gjenstår av den opprinnelige planen er uvisst.

Naughty Dogs Twitter-uttalelse nevnte også et annet prosjekt det holder på med, kun beskrevet som en «helt ny enspilleropplevelse». I mars avslørte studioet at det har begynt på sitt neste prosjekt, men hva det dreier seg om holdes foreløpig hemmelig.

LES OGSÅ: Vår skribent ønsket seg mer fra PlayStations sommershow »

Siste fra forsiden