The Conduit 2 vil være mer fritt og variert

Gonintendo røper en rekke detaljer fra den kommende storoppfølgeren.

The Conduit skulle være Wii-ens frelser for den harde kjerne av gamerne. Spillet var på forhånd hypet opp til å levere grafikk i sammme klasse som HD-konsollene, og skulle revolusjonere det vi i fremtiden kunne vente av Wii-spill.

Les også:Anmeldelse av The Conduit

The Conduit

Om utviklerne lykkes med dette er ikke godt å si. Spillet var absolutt pent, men det skortet litt på flere spillmessige områder. Men visjonærene har ikke gitt opp, The Conduit 2 er godt på vei. I den nyeste utgaven av Gonintendo blir en hel haug detaljer røpet, her får du de viktigste.

Spillet begynner hvor forgjengeren sluttet, med at hovedpersonen selv vet ikke helt hvor han befinner seg, etter han tok steget gjennom en slags portal.

Oppfølgeren vil ha mer varierte nivåer, og fiender som skiller seg mer fra hverandre. Det har også blitt jobbet mye med å gjøre fiendene smartere, utviklerne vil unngå å ha fiender som bare fungerer som skyteskiver.

The Conduit 2 skal også være gjennomgående mer fritt. Underveis i brettene har man ofte flere alternatitve veivalg, og til en viss grad skal spilleren kunne velge hvilken rekkefølge man gjør oppdragene i.

Ellers vil grafikken oppgraderes ytterligere, og det snakkes om online flerspiller for opptil 12 spillere.

The Conduit 2 ventes i butikkene i løpet av høsten.

(Kilde: Gonintendo)

Siste fra forsiden