Velkommen til splitter nye Gamer.no!

Nå skrur vi opp satsningen på det norske spillmiljøet og leserne våre.

Det du ser rundt deg nå er resultatet av mange måneders jobbing, og en videreutvikling av ideene og konseptet som vårt søsternettsted Hardware.no etablerte i fjor høst.

I samarbeid med et knippe håndplukkede designere og vår egen tekniske avdeling, har vi jobbet for å lage et skikkelig fundament for fremtidens spillside. Et fundament som er fleksibelt og brukervennlig, og som kan håndtere ny teknologi og den dynamikken som kreves av et nettsted som skal ha livets rett i 2013.

Leseranmeldelsene gjør comeback

En av de viktigste nyhetene er leseranmeldelser. Hva vi mener om spill er én ting, men kanskje enda viktigere er hva leserne mener. Det er dere som kjøper spillene i butikken. Lesernes egne vurderinger og anmeldelser vil få mye oppmerksomhet, både i egen feed på forsiden, i våre anmeldelser og på de nye produktsidene. Alle som er logget inn kan si sin mening, og vi vil løfte frem de beste artiklene daglig og premiere de mest leste hver eneste uke.

Du, dere og spillmiljøet blir et stort satsingsområde for oss fremover. I feeden som ligger oppe til høyre på forsiden får du løpende oversikt over hva leserne skriver, liker og gjør, inkludert foruminnlegg, kjøp og salg i bruktmarkedet og leseranmeldelser.

Vi har også gitt mye mer boltreplass til det redaksjonelle stoffet, slik at det blir en bedre balanse mellom annonser og innhold. De største artikkelbildene fyller nå 1000 piksler i bredden, og vi har lagt mer luft mellom tekst og titler slik at det blir lettere å lese.

Fullbreddedesign

Det har blitt kuttet bort mye «dødkjøtt» for å gjøre sidene mer oversiktlige. Vi har gått fra tre til to kolonner med innhold, og alt av grå bokser med lav oppdateringsfrekvens har blitt fjernet. Toppmenyen er skåret ned til de fire punktene som 95 % av besøkende bruker, mens resten er lagt i en egen A-Å-meny.

En annen stor nyhet er fullbreddedesignen for de store artiklene våre, det være seg anmeldelser, sniktitter, intervjuer og kommentarer. Her vil budskapet og illustrasjonene være viktigst. Både annonser og andre forstyrrende elementer settes til side for å gi oppmerksomhet til det som faktisk teller.

Vi har også tatt i bruk ny caching og kode for at sidene skal laste inn enda litt raskere. Og vi har gjort søket vårt mer oversiktlig. For å nevne noe.

Hva skjer så videre?

Det vi lanserer i dag er likevel bare en smakebit på hva som er i vente i tiden som kommer. Om ikke lenge skal det bli mye enklere for deg å holde deg oppdatert på spillene og sjangrene, og dine egne spillopplevelser og erfaringer blir et kjerneelement i Gamer.no fremover.

Noen vil kanskje savne videoseksjonen. Den er for øyeblikket fjernet, men vil komme tilbake i en oppusset utgave på en helt ny plattform. Vi kommer til å satse mer på egenprodusert innhold utover høsten og vinteren.

En av målsetningene våre er å bli det viktigste samlingspunktet for esport i Norge. Vi skal satse tungt på redaksjonell dekning av konkurransedelen av spilling, holde egne spillturneringer og involvere de som spiller aktivt.

Esportsatsingen i Gamer’s Paradise skal implementeres som en fullverdig del av Gamer.no, med mange nye og spennende funksjoner for både de som vil lese om konkurranser og de som vil delta selv. Vi kommer til å legge på lag på lag med interaktivitet mellom leserne selv og det vi selv lager her på Gamer.no.

Liker du den nye designen? Er det noe vi burde gjøre annerledes? Vi vil høre din mening!

Siste fra forsiden