Among Us-utvikleren vet det har tatt lang tid å få ut nytt innhold
(Bilde: Innersloth)

Among Us

Among Us-utvikleren vet det har tatt lang tid å få ut nytt innhold

Takker fans for tålmodigheten.

Snart tre måneder har gått siden Among Us-skaper Innersloth kunngjorde at et nytt kart var på vei til det populære spillet. Siden den gang har vi fått se noen flere glimt av kartet, som skal hete Airship, men noen planlagt slippdato er enda ikke avduket. 

Oppi alt arbeidet med den neste store oppdateringen er teamet fullt klar over at det er mange millioner spillere som sitter og venter. I et åpent brev takker Innersloth for fansens tålmodighet, og forklarer også hvorfor innhold som er blitt lovet tar lang tid å få ut.

– Store endringer for oss

Among Us. Bilde: Innersloth

Den viktigste grunnen til at Airship enda ikke er ute har teamet allerede vært inne på før. Ingen kunne forutse at Among Us plutselig skulle ta av i 2020, to år etter spillets lansering, og den eksplosive veksten krevde at Innersloth la om absolutt alle planene sine.

– Among Us ble svært populært et stykke ut i 2020, noe vi ikke forventet, og det førte til store endringer for oss. Ikke for å gå for dypt inn i organiseringsgreier, men ikke bare ble vi nødt til å gå tilbake til å jobbe med Among Us etter at vi trodde vi var ferdig, men vi måtte også sette opp mer bærekraftige arbeidsløsninger.

Utvikleren brukte to måneder på å omstrukturere alt arbeidet rundt Among Us, som blant annet krevde at teamet inngikk samarbeid med nye partnere for ting som portering av spillet til flere plattformer.

Innersloth består fortsatt kun av fire ansatte, og mens studioet utforsker muligheter for å utvide er det en frykt for at denne prosessen vil skape mer trøbbel og flere forsinkelser på kort sikt. Enn så lenge fortsetter ting derfor som før, og utviklerne takker for støtten.

– Tusen takk for tålmodigheten mens dere venter på den neste store oppdateringen. Vi har lyst til å gjøre mer for dere for å vise hvor takknemlige vi her, men samtidig beholde fokuset på kvalitet og verdiene vi hadde før spillet ble så populært.

Større åpenhet

Nå som Innersloth har lagt et bedre grunnlag rundt spillet, er planen å være mer åpen rundt videreutviklingen av Among Us. Neste punkt på lista er å gi ut et skikkelig veikart, med mer informasjon om hva som kommer av nytt innhold, og når fans kan forvente utvidelser.

Dette skal visstnok komme på plass «snart», og da får vi trolig også klarhet i lanseringsdato for Airship, såvel som det planlagte kontosystemet.

LES OGSÅ: Slik blir det nye Among Us-kartet »

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Til toppen