Anthem

Anthem-teamet har avslørt hvordan spillets «loot»-system skal forbedres

Overhalingen av spillet fortsetter.

EA

Da Bioware kunngjorde en overhaling av Anthemtidligere i år, lovet utvikleren samtidig å være mer åpen om prosessen. Denne uken leverte teamet på det løftet, i form av en kikk på planlagte justeringer til «loot»-systemet.

Bioware jobber med å overhale Anthem, som fikk mye kritikk etter spillets lansering.
EA

I en melding på utviklerens nettsider innrømmer prosjektsjefen, Christian Dailey, at måte Anthem delte ut nye våpen og andre gjenstander til spillere slo feil. Teamet har derfor bestemt seg for å bygge opp hele systemet fra grunnen av, og mens ting enda kan endre seg har Dailey og kompani lagt planen for hvordan det nye opplegget skal se ut.

Mer og bedre utstyr

Først og fremst er tanken å ha mer respekt for spillernes tid og innsats. I korte trekk betyr det at man skal få både større og bedre belønninger for aktivitetene man går løs på – det være seg oppdrag eller utforsking av Anthems verden. Gjenstandene man får blir også tilgjengelige med en gang, fremfor at man må vende tilbake til spillets base for å se hva man plukket opp.

Videre skal det bli enklere å jakte på bestemte gjenstander, som våpen, rustningsdeler eller modifikasjoner. Det man får skal også kunne tilpasses på flere måter, slik at spillere kan bygge eget høykvalitetsutstyr.

Ved siden av loot pusler Bioware med spillets skytemekanikker, som skal føles bedre takket være kjappere kommunikasjon mellom klient og server. Dailey minnet nok en gang om at dette er en omfattende overhaling av spillet, som kommer til å ta lang tid før den er ferdig. Når fans kan vente seg Anthem 2.0 er derfor fortsatt uklart.

Bioware jobber også med Dragon Age 4.
Nylig fikk vi noen korte glimt av det kommende spillet »

Siste fra forsiden