Baldur's Gate 3 - Long Rest

Baldur's Gate 3-spillere som tar flere «Long Rests» opplever færre problemer

Det kan visst lønne seg å tvinge figurene dine til å ta lengre hvilepauser.

Larian Studios

Baldur's Gate 3 er et av årets mest populære spill, med flere topplasseringer på både Steam og Metacritic. Gitt rollespillets omfang er det imidlertid ikke uten problemer, men enkelte spillere mener å ha funnet en god løsning for å redusere mengden med feil som dukker opp.

Ifølge Reddit-bruker «Neville_Lynwood» kan det lønne seg å ta flere såkalte «Long Rests». Dette er lengre hvilepauser hvor figurene dine kommer seg tilbake til full helse og kapasitet.

Hyppige «Long Rests» kan hjelpe på spillets ytelse.
Larian Studios

Long Rests er knyttet til flere hendelser i Baldur's Gate 3 og jo lengre du går uten, jo mer må spillet holde styr på. «Neville_Lynwood» sammenligner derfor de lengre pausene med å rydde ut av innboksen din. Spillet får på en måte nullstilt seg, og flere forteller at det har ført til færre problemer med opplevelsen.

Som han påpeker har Larian bygd opp spillet på en måte som oppfordrer til å heller ta såkalte Partial Rests. Disse er mindre effektive, men man mister ikke tidsbegrensede fordeler og styrkedrikker – som kan forklare hvorfor spillere foretrekker dem.

– Med mindre du er kjempeglad i en midlertidig fordel eller styrkedrikk, bør du ta Long Rests med jevne mellomrom, selv om du ikke trenger dem. Ta en pause hver gang hovedhistorien eller figurutvikling har kommet seg et hakk videre, foreslår «Neville_Lynwood».

Som andre har kommentert kan for mange Long Rests riktignok skape sine egne problemer. Der oppdrag er knyttet til tid kan man risikere å gå glipp av ting mens figurene sover, som kan gjøre det vanskelig å finne en god balanse.

Vi er godt i gang med vår gjennomspilling av Baldur's Gate 3.
– Årevis siden et spill har vært så oppslukende »

Siste fra forsiden