Square Enix - Oninaki

Chrono Trigger-sjefen er med å lage Square Enix' neste rollespill

Oninaki skal lanseres til sommeren.

For en drøy uke siden trakk Square Enix sløret av Oninaki, et nytt tilskudd til selskapets tradisjonsrike rollespillbibliotek. Spillet utvikles av I Am Setsuna-utvikler Tokyo RPG Factory, men Square har også hentet inn en av sine fremste veteraner for å bidra på prosjektet.

Oninaki.
Square Enix

Ifølge en fersk utgave av spillblekka Famitsu (via Gematsu) skal mannen bak det klassiske rollespillet Chrono Trigger, Takashi Tokita, være med å dra lasset. Tokita – som også er kjent for sitt arbeid med Parasite Eve – tar rollen som kreativ produsent for Oninaki, mens Kid Icarus: Uprising-designer Atushi Hashimoto skal regissere.

Famitsu-artikkelen forteller også at spillet er omtrent 65 prosent ferdig. Planen er å lansere Oninaki en gang til sommeren, på PC, PlayStation 4 og Nintendo Switch.

Bytt mellom klasser

Mens I Am Setsuna fulgte oppskriften fra nittitallets klassiske rollespill, prøver Tokyo RPG Factory noe litt nytt her. Kampene i Oninaki foregår i sanntid, og det tradisjonelle klassesystemet er byttet ut med en Persona-lignende variant.

Oninaki.
Square Enix

I rollen som Kagachi møter spillere på sjelene til demoner, som med sine unike våpen og egenskaper assisterer helten i kamp. Spillere får fritt bytte mellom de ulike demonene i kampens hete, og ifølge utvikleren ligger nøkkelen til suksess i å hele tiden finne rett demon til rett tid.

Den første traileren for spillet – som du kan se øverst i artikkelen – gir en liten smak på hvordan kampene skal fungere, i tillegg til å sette scenen for spillets historie.

Tokyo RPG Factorys forrige spill fikk hard medfart.
– Et masete forsøk på nostalgi, mente vår anmelder »

Siste fra forsiden