Friday the 13th-spillet får også en enspillerkampanje

Utvikleren introduserer nytt innhold, men utsetter lanseringen til neste år.

Gun Media

Gun Media annonserte fredag en stor endring i planene for det folkefinansierte skrekkspillet Friday the 13th: The Game. Spillet – som opprinnelig kun skulle være et flerspillerspill – får nå i tillegg en enspillerkampanje, slik at spillere også kan få oppleve grøss og gru på egenhånd.

Friday the 13th: The Game vil også la spillere oppleve grøss og gru på egenhånd.
Gun Media

I en oppdatering på spillets Kickstarter-side forteller utvikleren at dette er noe fans har ønsket seg i lang tid, og etter mange diskusjoner har Gun Media bestemt seg for å inkludere en enspillerkampanje. I tillegg får spillere muligheten til å spille mot datastyrte motstandere i Friday the 13ths flerspillermoduser.

Utsettes til 2017

Introduksjonen av enspillerdelen kommer imidlertid ikke uten konsekvenser, og for å sørge for at alt kommer på plass har Gun Media valgt å utsette spillets lanseringsdato. Friday the 13th skulle opprinnelig slippes denne høsten, men de nye planene skyver lanseringen av flerspillerdelen til våren 2017, før enspillerdelen slippes noen måneder senere.

Studiosjef Wes Keltner har forståelse for at utsettelsen trolig vil skuffe fans, men han lover at dette til syvende og sist er en positiv utvikling for spillet:

– Dag ut og dag inn har vi lest på sosiale medier at enspiller er mye etterspurt, og vi kunne ikke ignorere fansen. […] Det suger at det blir en forsinkelse, men ventetiden er ikke veldig lang og det betyr at vi til slutt kan gi fansen enda mer, forklarer Keltner.

Utvikleren opplyser også om at utvidelsen skyver prisen på spillets digitale utgave litt opp – fra 30 til 40 dollar. Den fysiske utgaven skal fortsatt koste 60 dollar, og alle som backet spillet på Kickstarter får Friday the 13th til den opprinnelige prisen.

Skrekkfans får snart et nytt spill på menyen.
Norske Through the Woods skal lanseres neste måned »

Siste fra forsiden