Ghost of Tsushima - PC

Ghost of Tsushima kommer til PC i mai

TLDR

  • Sony fortsetter å bringe PlayStation-spill til andre plattformer, og det neste spillet som tar steget er Ghost of Tsushima.
  • PC-versjonen av spillet, utviklet av Sucker Punch og Nixxies, er planlagt lansert den 16. mai, og vil inneholde alt ekstrainnhold som allerede er tilgjengelig for PlayStation-versjonen.
  • Ghost of Tsushima for PC vil støtte en rekke plattformspesifikke funksjoner, som spill med mus og tastatur eller håndkontroller, ulåst bildefrekvens, forskjellige ultrabrede skjermer og teknologier som Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3 og Intel XeSS.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

De siste årene har Sony lagt større vekt på å få PlayStation-spill over på flere plattformer. Tiltaket har resultert i PC-lanseringer av storspill som The Last of Us og God of War, og nå kommer Ghost of Tsushima.

Sucker Punch og Nixxies – som utvikler PC-versjonen – avslørte denne uka at samuraieventyret ankommer PC den 16. mai. Det er Director's Cut-utgaven som er på vei, med alt av ekstrainnhold allerede lansert for PlayStation-versjonen.

Via den offisielle PlayStation-bloggen sa Nixxies at Ghost of Tsushima på PC vil skilte med haugevis av plattformspesifikk funksjonalitet. Blant annet kan man spille med enten mus og tastatur eller håndkontroller, med full konfigureringsfrihet.

Ghost of Tsushima.
PlayStation PC

Videre lover utvikleren støtte for ulåst bildefrekvens og forskjellige ultrabrede skjermer. Spillet vil også benytte seg av oppskalerings- og ytelsesbasert teknologi, som Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3 og Intel XeSS.

Ghost of Tsushima ble opprinnelig lansert for PlayStation 4 sommeren 2020. Åpen verden-spillet, basert på den mongolske invasjonen av øya Tsushima, fikk en svært god mottakelse her på bruket.

– Enten du kjemper deg gjennom et av spillets hovedoppdrag, hjelper én av mange bifigurer eller bare utforsker det fantastiske landskapet, er det en fryd å spille Ghost of Tsushima. Sucker Punch har skapt en opplevelse som oser av lidenskap – helt ned til ørsmå detaljer som når Jin strekker ut hånden idet han vandrer gjennom høyt gress – og i løpet av mine to uker med spillet kjente jeg ikke et sekund på kjedsomhet eller lignende følelser som kan følge med denne typen spill, skrev undertegnede den gang.

LES OGSÅ: Se hva Horizon Forbidden West krever av PC-en din »

Siste fra forsiden