God of War III går inn for å imponere

God of War III går inn for å imponere

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Mang et kryss har blitt satt i kalenderen, men nå er det heldigvis ikke så fryktelig lenge til vi atter igjen får træ på oss sandalene til den brutale Kratos i det kommende God of War III. Vi har tidligere fått en ørliten smakebit av det kommende krigseposet, og vi ble absolutt sugen på mer.

Nå som lanseringen nærmer seg har det lekket litt informasjon om spillets rent tekniske aspekter. Både det første og andre God of War ble i sin tid kjent for å være grensesprengende hva blant annet det rent grafiske angikk, nå får vi atter igjen bekreftet at nummer tre ikke har tenkt til å være dårligere.

Som et av få konsollspill vil nemlig GoW III kjøre i såkalt native 720p, i tillegg vil spillet også kunne oppskaleres til 1080p, noe som hittil har vært ganske uvanlig på Playstation 3-spill. At spillet kommer i såpass høy native (opprinnelig) oppløsning er gunstig på flere måter, først og fremst fordi spillet ikke må oppskaleres om man vil spille i 720p-oppløsning, noe som ofte er tilfellet med andre spill. Eksempelvis kjører PS3-utgaven av Grand Theft Auto 4 i 640p. I tillegg betyr det at det er snakk om en vesentlig mindre oppskalering til 1080p-oppløsningen.

Sist, men ikke minst kan spillets prosjektleder Stig Asmussen fortelle at spillet vil ha en varierende oppdateringsfrekvens fra 30 til 60 bilder per sekund. Med tanke på enkelte av spillets enorme scener som er fremvist er det alene en ganske imponerende påstand.

(Kilde: examiner.com)

Kommentarer (26)

Forsiden akkurat nå

Til toppen