Utviklerlegenden Hideki Kamiya er i disse dager i full sving med oppfølgeren til Okami. Midt oppi utviklingen tar han seg imidlertid også tid til å mimre om et av spillene han aldri fikk gjøre ferdig – Scalebound.
Kamiyas utviklerstudio, Clovers, la mandag ut en video på sosiale medier. I videoen, som du kan se nedenfor, er flere Clovers-ansatte samlet for å se på traileren for Scalebound.
– Vi oppdaget litt spenning rundt Kamiyas skrivebord. Han mimret om utviklingen av Scalebound mens han så på YouTube-videoer. Det ble aldri lansert, men selv nå er han stolt av det. «Jeg hadde virkelig likt å få lage det igjen en dag», sier Kamiya.
Artikkelen fortsetter nedenfor.
Scalebound ble kunngjort med pomp og prakt i 2014, fra Kamiyas daværende utvikler PlatinumGames. Spillet fikk mye oppmerksomhet, men etter noen utsettelser ble prosjektet offisielt skrotet av utgiver Microsoft i 2017.
Både Platinum og Kamiya, som skilte lag i 2023, har siden uttrykt et ønske om å puste nytt liv i actioneventyret. Og Kamiya har i hvert fall ikke gitt opp helt enda.
Som svar til Clovers-innlegget, rettet utvikleren en liten bønn til Microsoft Gaming-sjef Phil Spencer.
– La oss gjøre det, Phil.