Microsoft har kansellert Scalebound

Over og ut for Bayonetta-utviklerens action-rollespill.

Microsoft

I begynnelsen av 2016 kunne vi melde om utsettelsen av Scalebound, et action-rollespill fra Bayonetta-utvikler Platinum Games. Den gang ble lanseringen flyttet fra slutten av fjoråret til en gang i 2017.

Ganske nøyaktig ett år senere skriver vi igjen om Scalebound, men denne gangen er det for å meddele at spillet er kansellert.

Over og ut

Etter fire år i utvikling er Scalebound kansellert.
Microsoft

I en kort pressemelding bekrefter Microsoft overfor Kotaku at utviklingen av Scalebound er stanset, men nøyaktig hvorfor sier selskapet ikke noe om:

– Etter nøye betenkning har Microsoft Studios besluttet å stanse produksjonen av Scalebound. Vi jobber hardt med å levere en utrolig samling med spill til våre fans i år, inkludert Halo Wars 2, Crackdown 3, State of Decay 2, Sea of Thieves og andre flotte spillopplevelser, skriver Microsoft.

Ifølge Eurogamer skal Platinum og Microsoft ha skilt lag mot slutten av 2016, hvorpå arbeidet med spillet ble avbrutt. Hvorvidt Platinum vil forsøke å skaffe seg rettighetene til spillet, slik at de kan fortsette å jobbe med det er foreløpig usikkert.

Kamp på drageryggen

Platinum Games er kjent for sine action-spill – som blant annet Metal Gear Rising: Revengeance, Bayonetta og The Wonderful 101 – men med Scalebound prøvde studioet seg i en litt annen retning. Ifølge utvikleren kunne spillere forvente storslagne kamper og action-sekvenser, men også rollespillelementer og en dypere og mer gjennomført historie.

I Scalebound skulle man styre helten Drew, som sammen med dragen Thuban måtte redde eventyrlandet Draconis. Samarbeidet mellom de to ville stå sentralt i spillet, og spillere skulle bruke både ren styrke og taktikk for å beseire fiender.

Da vi snakket med Scalebound-sjef Hideki Kamiya på E3 i fjor var det ingen ting som tydet på at prosjektet var i vanskeligheter »

Siste fra forsiden