Scalebound-sjefen beklager overfor fansen

– Jeg skal jobbe ekstra hardt for å ikke skuffe dere sånn igjen.

Microsoft

Etter flere måneder med stillhet rundt Scalebound kunngjorde Microsoft denne uken plutselig kanselleringen av det storslåtte action-rollespillet. Noen offisiell grunn ble ikke gitt, men ifølge Eurogamer skal uenigheter mellom Microsoft og utvikler Platinum Games ha skapt problemer for prosjektet.

Scalebound ble kansellert i begynnelsen av januar.
Microsoft

Mens Microsoft raskt rettet fokus mot resten av spillene de planlegger å publisere i år, tok Scalebound-sjef Hideki Kamiya til Twitter for å beklage overfor fansen:

– Som dere kanskje har hørt har Scalebound dessverre blitt kansellert. Jeg beklager dypt til alle som gledet seg til dette spillet, lyder én av Kamiyas meldinger.

Utvikleren forsikret videre om at han i fremtiden skal jobbe ekstra hardt for å aldri igjen måtte skuffe fansen på denne måten, og han ba om at folk ikke gir opp Platinum Games.

Flere spill på gang

I en oppdatering på utviklerens nettsider uttrykte Platinum-president Kenichi Sato stor skuffelse over Microsofts beslutning. Han lovet også å jobbe hardt for å møte fansens forventninger, og pekte til andre prosjekter utvikleren har på gang:

– Fremover vil vi fortsette å strebe etter å gi dere spill av høy kvalitet, som begynner med NieR: Automata i mars, og deretter Granblue Fantasy Project Re:Link og Lost Order en gang i fremtiden, fortalte Sato.

Dermed virker det svært lite sannsynlig at Platinum Games vil få muligheten til å jobbe videre med Scalebound, enten for seg selv eller med en annen utgiver.

Da vi snakket med Scalebound-sjef Hideki Kamiya på E3 i fjor var det ingen ting som tydet på at prosjektet var i vanskeligheter »

Siste fra forsiden