Call of Duty - PlayStation

Microsoft lover at Call of Duty får bli på PlayStation

Selv etter at Activisions nåværende avtale med Sony utløper.

Activision Blizzard

Microsoft har tilsynelatende satt en stopper for spekulering rundt Call of Dutys fremtid på PlayStation. Xbox-makeren kunngjorde denne uken at skytespillserien får fortsette på Sony-konsollen, selv etter at Microsoft tar over Activision Blizzard.

LES OGSÅ: Microsoft kjøper opp Activision Blizzard »

Call of Duty får visst fortsette på PlayStation en stund til.
Sony

Det var i et nylig publisert blogginnlegg at Microsoft-topp Brad Smith tok opp eksklusivitetsspørsmålet rundt både Call of Duty og andre Activision Blizzard-spill. Planen er å fortsette å gi ut disse på både PlayStation og andre plattformer – også etter at eksisterende plattformavtaler utløper.

– For å være helt tydelig: Microsoft vil fortsette å gjøre Call of Duty og andre populære Activision Blizzard-spill tilgjengelige på PlayStation ut perioden for alle eksisterende Activision-avtaler. Videre har vi lovet Sony at vi også kommer til å gjøre dem tilgjengelige på PlayStation etter at den eksisterende avtalen utløper, og inn i fremtiden, slik at Sony-fans kan fortsette å nyte spillene de liker, sa Smith.

Sonys eksisterende Call of Duty-avtale med Activision Blizzard gjelder for de neste tre spillene i serien. Angivelig blir to av disse tradisjonelle Call of Duty-spill – hvorav det første kommer senere i år – mens spill nummer tre blir en ny variant av Call of Duty: Warzone.

LES OGSÅ: California saksøker Activision Blizzard for elendige arbeidsforhold »

Med Microsofts nye løfte høres det imidlertid ut til at den populære skytespillserien får fortsette selv etter de tre er lansert. Uttalelsen hinter også om at for eksempel Overwatch og Diablo vil dukke opp på PlayStation i fremtiden.

Ellers antydet Smith at Microsoft ønsker å få til et lignende samarbeid med Nintendo, som det selskapet har med Sony.

– Vi er også interessert i å ta lignende steg for å støtte Nintendos vellykkede plattform. Vi mener dette er riktig ting å gjøre for spillbransjen, for spillere og for vår virksomhet.

LES OGSÅ: Activision vurderer visstnok å droppe årlige Call of Duty-lanseringer »

Siste fra forsiden