– Skulle ønske vi hadde hatt mer tid til å polere spillet før lanseringen

Kingdom Come-utvikleren innrømmer at ikke alt gikk etter planen med spillet.

Warhorse Studio

Etter en turbulent lansering preget av store problemer og jevnlige kriseoppdateringer, har Kingdom Come: Deliverance-utvikleren innrømmet at ting ikke gikk helt etter planen. I en spørrerunde med fans i helgen fortalte sjefsprodusent for Warhorse Studios, Martin Klíma, at teamet ikke riktig kom i mål i tide til slippdatoen.

Dårlige beslutninger og bortkastet tid

Sjefsprodusent for Warhorse Studios, Martin Klíma.
Warhorse Studio

Totalt sett sier Klíma seg fornøyd med studioets forsøk på å kombinere sjelen til indie-spill med produksjonsverdien fra storspill. Han mener imidlertid at arbeidet led unødvendig som følge av dårlige beslutninger, og til slutt strakk ikke tiden til:

– Vi, eller jeg, gjorde en rekke dårlige valg og tabber. Vi har kastet bort mye tid og energi på ting som vi etter hvert måtte gi opp. [...] Jeg skal ærlig innrømme at at jeg skulle ønske vi hadde hatt mer tid til å polere spillet før lanseringen, kommenterte Klíma.

I stedet har Warhorse altså blitt nødt til å ta seg av poleringsarbeidet etter lanseringen. Teamet har allerede fikset flere av de største problemene i Kingdom Come: Deliverance, og enda jobbes det for fullt med å forbedre opplevelsen ytterligere.

Foruten arbeidet med oppdateringer forteller Klíma at teamet også jobber med ekstrainnhold til spillet. Warhorse har så langt ikke kommet med en offisiell annonsering angående nedlastbart innhold, men kreativ sjef Daniel Vávra har tidligere hintet om en utvidelse med en kvinne som spillbar figur.

Vår anmelder var ikke helt fornøyd med Kingdom Come: Deliverance.
Les vår omtale av det ambisiøse rollespillet her »

Siste fra forsiden