Slik blir progresjonssystemet i God of War

Ny video viser ferdighetstre og mer.

God of War-lanseringen nærmer seg med stormskritt, men ennå har ikke utvikleren sluttet å gi oss nye innblikk i hva som ventet oss. Nå er en enda en video blitt publisert, og denne gangen får vi se litt mer av oppgraderings- og ferdighetssystemet i spillet.

I videoen, som du kan se øverst, forklarer kreativ sjef for God of War, Cody Barlog, at spilleren har innflytelse på samtlige av Kratos' ferdigheter. Man skal ha mange muligheter til å konfigurere figuren etter egne preferanser underveis ved hjelp av et ferdighetstre.

  Foto: Sony Interactive Entertainment

For eksempel kan man velge å styrke defensive egenskaper, som evnen til å blokkere, eller heller fokusere på å gjøre mer skade i nærkamp. Utvikleren sier at valgene man tar når man bygger figuren vil ha stor betydning for hvordan man spiller og håndterer fiender underveis.

Ny retning

God of War ble først avduket på E3-messen i 2016 og tar serien i en helt ny retning. Utvikler Sony Santa Monica sier farvel til gresk mytologi, og fokuserer i stedet på norrøne motiver. Kampsystemet har også fått en overhaling, og med kameravinkelen satt over skulderen til Kratos skal vi få komme enda tettere innpå bruduljene

Vi tok nylig en sniktitt på nye God of War og konkludert med at spillet er en høyst lovende gjenopplivning av konseptet.

– Og til syvende og sist er det kanskje dette, Kratos og Atreus' personlige historie, som foreløpig virker mest forlokkende ved det nye God of War. Kampene, gåtene og utforskingen fremstår alle som bunnsolide (både hver for seg og som én kollektiv spillpakke), men det er handlingen, og den mystiske tilknytningen til de originale spillene, som tirrer meg aller mest akkurat nå, skrev vår utsendte.

God of War lanseres eksklusivt til PlayStation 4 den 20. april.

Vi intervjuet nylig designsjefen for det nye God of War-spillet »

Kommentarer (12)

Forsiden akkurat nå

Til toppen