Skull and Bones

Ubisoft har visstnok skiftet kurs for Skull and Bones

Fersk rapport hevder at sjørøverspillet har endret seg drastisk siden avdukingen i 2017.

Ubisoft

Ubisofts sjørøverspill Skull and Bones ble avduket med brask og bram i 2017, med planlagt lansering året etter. Så begynte ting imidlertid å sakke akterut, og foruten en opptreden på E3 2018 har vi kun hørt om spillet i forbindelse med offisielleutsettelser.

Skull and Bones er visstnok ikke det samme spillet som vi prøvde i 2017.
Ubisoft

Nå viser det seg at forsvinningsnummeret skyldes en total overhaling av spillet. Det om vi kan tro en fersk rapport fra Video Games Chronicle.

Ifølge kilder som har snakket med nettstedet klarte ikke Skull and Bones å finne sin egen plass blant Ubisofts øvrige spillkatalog. Som følge av utfordringene skal Ubisoft Singapore – som leder utviklingsprosessen – ha bestemt seg for å begynne forfra igjen.

I stedet for å by på en enspillerdel med separate flerspillerkamper, skal Skull & Bones nå visstnok la spillere boltre seg i en større og mer levende verden. Rapporten nevner både oppdrag, figurer og historier som alle skal endre seg over tid, og visstnok skal Fortnite-modellen ha vært en viktig inspirasjonskilde.

Altså er spillet tilsynelatende fortsatt på vei, men hvor mye av den opprinnelige opplevelsen som er igjen er uvisst. Vi prøvde for øvrig Skull and Bones helt tilbake i 2017, og vår skribent kom fra det med et meget positivt førsteinntrykk.

Noen ny dato for spillet er ikke kjent, men sist vi hørte fra Ubisoft skulle det i hvert fall ikke skje noe før 31. mars 2021.

Ubisoft har avduket Far Cry 6.
Spillets første trailer introduserer skurken Anton Castillo »

Siste fra forsiden