Battlefield V introduserer ny modus og pusser på flerspilleropplevelsen
(Bilde: EA)

Battlefield V Lightning Strikes

Battlefield V introduserer ny modus og pusser på flerspilleropplevelsen

DICE fortsetter arbeidet med å forbedre spillets servere.

Onsdag morgen ruller DICE ut en ny oppdatering for Battlefield V, med en rekke nyheter for fans å kaste seg over. Via sine nettsider lokker utvikleren med både samarbeidsmodusen Combined Arms og diverse forbedringer til flerspilleropplevelsen.

Åtte oppdrag

I Combined Arms får opptil fire venner prøve seg på ulike oppdrag mot datastyrt motstand. Bilde: EA

I Combined Arms får spillere, enten alene eller sammen med opptil tre venner, legge ut på oppdrag mot datastyrt motstand. Totalt byr modusen på åtte forskjellige oppdrag, med fire ulike mål å oppnå.

I Assassinate må spillere ta bestemte fiender av dage, mens Eliminate handler om å rydde et helt område for motstandere. I Destroy er målet å ta kontroll over et område og ødelegge fiendens artilleri, og i Steal jakter spillere på hemmelige dokumenter.

Oppdragene finner sted på Rotterdam, Twisted Steel, Hamada og Arras. Hvert av dem ender med en periode hvor man må forskanse seg og overleve angrep fra fienden i tre minutter. Vellykkede oppdrag belønnes med Company Coin og erfaringspoeng, og man kan i tillegg gjennomføre daglige utfordringer for å få ytterlige belønninger.

Oppgradert nettverkskode

Siden lanseringen av Battlefield V har spillere uttrykt misnøye med spillets nettverkskode. Spesielt har mange opplevd at serveren ikke synkroniserer riktig med spillklienten, slik at man tilsynelatende dør omtrent før man blir skutt. DICE har prøvd diverse triks for å rette opp i dette, og denne ukens oppdatering gjør nok et forsøk.

En kikk på fremtidig ekstrainnhold for Battlefield V. Bilde: EA

– Vi har introdusert et nytt system som sørger for bedre samkjøring mellom «time to kill» og «time to death» (hvor mye man tåler før man dør og hvor lang tid det tar før serveren registrerer at en spiller er død, journ.anm) uavhengig av nettverkstrøbbel hos spilleren. Med denne endringen vil sekvensen fra første kula til siste kula treffer alltid foregå i korrekt tempo, og man unngår at skade lempes sammen i én bolk, forklarer utvikleren via sine nettsider.

I tillegg har DICE økt antallet ganger skade kan oppdateres hver gang spillklienten kommuniserer med klienten, slik at spillere ikke opplever at skade registreres senere enn den faktisk inntreffer.

Videre lister utvikleren en haug med andre oppdateringer, inkludert for våpen, kjøretøy og spillets ulike brett og moduser. Du kan se gjennom den fullstendige listen her.

EA er ikke fornøyd med salgstallene for Battlefield V.
Ifølge utgiveren burde teamet ha fokusert mer på battle royale-modusen »

Kommentarer (11)

Forsiden akkurat nå

Til toppen