– Datainnbruddet vekket kundene våre

Sony ser det positive i vårens nedetid for PlayStation Network.

Tidligere i år så Sony seg nødt til å ta ned PlayStation Network-tjenesten for en lengre periode etter et datainnbrudd. 77 millioner brukerkontoer ble rammet, og dermed var et av tidenes største datainnbrudd et faktum.

Men nå som alt er oppe og går igjen, kan Sony se det positive i hendelsen.

I et intervju med Techradar forteller Sony at datainnbruddet hadde gode ettervirkninger.

– Hendelsen vekket de inaktive kundene våre. Dessuten har vi forbedret plattformen og innholdet, samt hvordan du har tilgang til innholdet, forklarer Sonys utviklingsleder, So Saida.

Ifølge Saida skal Sony ha økt spillinntjeningen med 14 prosent. I tillegg har PlayStation Network opplevd økt aktivitet, noe Saida delvis gir den såkalte velkomstpakken æren for. I denne pakken ble kunder tilbudt et knippe gratis spill, som plaster på såret.

Men om datainnbruddstyvene får et takkekort i posten til jul, er vel heller tvilsomt.

Les også: Er du sikret mor Sony-tyvene?

Siste fra forsiden