DayZ-utviklerne synes ikke noe om pengespillingen

Kommer til å be DayZ Bounty om å stenge ned planene.

Onsdag skrev vi om hvordan en gjeng med moddere planla å introdusere et pengesystem i zombiemodifikasjonen DayZ. Systemet, som de kalte DayZ Bounty, skulle la spillere kjøpe seg liv, og tjene inn penger på å drepe zombier, banditter og overlevende.

Ifølge PC Gamer er ikke de opprinnelige utviklerne bak DayZ videre begeistret for dette tillegget, og hevder det undergraver arbeidet det opprinnelige teamet har gjort.

– Vi føler at gambling-elementene i DayZ Bounty ikke står i stil med det grunnleggende spilldesignet DayZ er bygd på. Det endrer spillets fokus fra å være en kreativ, hyggelig og skitten spillopplevelse, til å basere seg helt på pengeinntjening. Det er ikke noe vi ønsker å assosieres med, forteller produksjonsassistent Matthew Lightfoot til PC Gamer.

Det virker som om det er kroken på døra for DayZ Bounty.

– Ber dem om å stoppe

Han understreker at Bohemia og utviklingsteamet støtter spillernes modifiseringer så lenge de forbedrer spillopplevelsen for spillere i DayZ og ArmA II. Problemet oppstår når noen prøver å legge på en kostnad på spillet.

– Vi kommer til å ta kontakt med eierne av DayZ Bounty-nettstedet direkte i løpet av de kommende dagene, og kommer til å be om at de stopper aktivitetene i sin nåværende form, avslutter Lightfoot.

DayZ Bounty-utvikleren bedyret i går at de kun var ute etter å tilby en alternativ metode å spille spillet på, og at pengeinntjening ikke er målet med prosjektet. Gode intensjoner hjelper nok dog ikke så lenge Bohemia ikke ønsker noen form for pengeaktivitet.

Les også: Moddere vil la DayZ-spillere tevle om penger Les også: Intervju med Dean Hall, del 1

Siste fra forsiden