Ga ut uferdig Dead Island

Pinlig tabbe av zombiespillmakeren.

Alt var ikke som det skulle være da amerikanske Steam-kunder tok turen innom Dead Island.

Mystiske kodelinjer, uttallige feil og muligheten til å gå gjennom vegger avslørte en heller pinlig tabbe fra utvikler Deep Silver. Versjonen som havnet på Steam i USA var rett og slett en testversjon beregnet på feilsøkere.

Testversjonen skal etter sigende også inneholde avsløringer om Xbox 360-versjonen av spillet.

Ikke bare idyll i ferieparadiset.

Nå beklager Deep Silver hendelsen, og lover at en løsning er underveis for frustrerte, amerikanske zombie-jegere, melder CVG.

Andre regioner skal ikke være berørt av feilen. Om kort tid slippes spillet også her til lands, og versjonen vi får servert skal ha blitt finpusset før slipp. Rundt 40 mer eller mindre sjenerende småfeil skal være rettet opp i, inkludert stabilitetsproblemer.

Da vår mann Simen tidligere i sommer snakket med Dead Island-utvikler, Deep Silver, kunne de fortelle at de følte presset etter den svært omdiskuterte traileren de slapp.

Traileren, som virkelig var noe for seg selv, er verdt å ta en kikk på mens vi venter på spillet.

Heldigvis må vi ikke vente lenge. Her på berget er Dead Island ventet i butikkhyllene på fredag.

Siste fra forsiden