Cocoon

Inception-aktig puslespill fra sjefsdesigneren på Limbo og Inside

Cocoon lar deg utforske en verden i en verden i en verden.

Et av de mer fascinerende spillene fra årets Xbox & Bethesda Showcase var Cocoon, et nytt spill fra Limbo- og Inside-designer Jeppe Carlsen. Det kommende prosjektet ble presentert med en kort trailer som forklarer det finurlige konseptet som spillet er bygget rundt.

Cocoon.
Annapurna Interactive

I Cocoon kan man utforske forskjellige verdener, som eksisterer inne i hver sin klinkekule. Du tar med deg kuler når du hopper inn i en ny verden, og slik får du gravd deg dypere og dypere og dypere nedover.

I disse verdenene må man utføre en rekke puslespill, som igjen påvirker de andre og lar deg ta deg videre i spillet. De ulike kulene har også spesielle egenskaper, og ved å flytte dem rundt kan du gjøre ting som å gi kraft til maskiner eller lyse opp hemmelige veier.

Det høres mer komplisert ut i skriftform enn hva traileren egentlig gir uttrykk for. Vi foreslår derfor at du tar en kikk på videoen øverst i artikkelen, for å se en smakebit på hvordan Cocoon faktisk fungerer.

Spillet kommer til PC, Xbox One, Xbox Series X/S og Nintendo Switch. Utvikler Geometric Interactive sikter på lansering i 2023.

Du kan lese flere ikke-E3-nyheter på vår samleside »

Siste fra forsiden