Indiefavoritter tar seg god tid

Castle Crasher-utviklernes neste spill har blitt forskjøvet, med god grunn.

Sjarmerende Castle Crashers kom i utgangspunktet kun til Xbox Live Arcade, og opplevde formidabel suksess der. I skrivende stund har spillet solgt over 1,8 millioner digitale eksemplarer, noe som gjør at det troner blant de aller mest populære spillene til tjenesten. I senere tid har det også blitt lansert til PlayStation Network.

Det lille studioet bak storsuksessen heter The Behemoth, og har tidligere kun gitt ut det noe lignende Alien Hominid. Det har likevel vært kjent at de har jobbet med et annet spill, BattleBlock Theater, siden Castle Crashers kom ut.

Castle Crashers ble svært populært.

Konseptet for dette spillet er fortsatt uklart, og det er nok ikke tilfeldig. Utviklerne melder nemlig via sin offisielle blogg at spillet er utsatt til neste år. Årsaken er spennende nok i seg selv.

– Dette spillet har blitt så mye mer enn vi noen gang forventet. Det føles ikke som noe annet spill på markedet. Det gjør at det gjenstår en del mer planlegging og utvikling enn vi antok, og at det er nye hindringer å forsere. Derfor velger vi å ikke utgi det i år, lyder en melding på hjemmesiden deres.

I BattleBlock Theater «befinner du deg skipsbruden på en mystisk øy, hvor du blir forrådt av din bestevenn Hatty og fanget av øyboerne. Alt dette samtidig som du tvinges til å utføre dødelige freømfringer. Dette er likevel bare starten på dine problemer» heter det i en pressemelding. Alt tyder med andre ord på at dette er sedvanlig surrealistisk The Behemoth-materiale.

Offisiell trailer.

Siste fra forsiden