Mass Effect: Legendary Edition

Mass Effect: Legendary Edition toner ned originalspillenes rumpefokus

Bioware har justert enkelte kameravinkler i romtrilogiens nyversjon.

EA

14. mai 2021 vender Mass Effect-trilogien tilbake med pomp og prakt i en oppusset Legendary Edition. Samlepakken lokker med en trofast gjenskaping av de klassiske romspillene – selvfølgelig med overhalt grafikk – men noen justeringer blir det her og der.

Det blir mindre av dette i Mass Effect: Legendary Edition.
EA

I et intervju med Metro kunne spillsjef Mac Walters blant annet avsløre at det blir litt mindre rumpefokus i Mass Effect: Legendary Edition. Originalspillene, og kanskje spesielt Mass Effect 2, var tidvis skyldig i å zoome unødvendig inn på bakenden til kvinnelige figurer. Dette blir det altså mindre av i nyversjonen.

– Kevin [Meek] (figur-sjef, journ.anm) trakk frem noen kameravinkler som var liksom … «hvorfor fokuserte den på rumpen til Miranda?». Så i noen tilfeller sa vi at «OK, vi kan gjøre endringer der», forklarte Walters.

Videre har teamet endret på situasjoner som var mindre flatterende for den kvinnelige utgaven av protagonist Commander Shepard. Teamet har stort sett latt de originale animasjonene stå, men justert litt på kameravinkler som ikke passet seg for «FemShep». Walters trekker for eksempel frem en dialogsekvens der Shepard sitter med beina vidt fra hverandre – litt uheldig for en kvinnelig Shepard i kjole.

Det hele skal, som vi fikk se forrige uke, presenteres i 4K med HDR-støtte, oppussede teksturer og bedre lys- og skyggeeffekter. På PC, PlayStation 5 og Xbox Series X/S blir det også støtte for opptil 60 bilder i sekundet, lover utvikler Bioware.

Du kan lese mer om nyversjonen her:
Slik pusser de opp Mass Effect-trilogien »

Siste fra forsiden