Mobil-Marios lekeplass vokser seg større denne uken

Super Mario Run får nye brett og en ny figur.

Nintendo

Super Mario Run får sin hittil største oppdatering denne uken, med mye nytt innhold for eiere av mobilspillet. Det fortalte Nintendo i helgen.

Snart kan du spille som Daisy i Super Mario Run.
Nintendo

Oppdateringen åpner blant annet en ny verden, kalt World Star, som blir tilgjengelig for alle som har fullført spillets 24 opprinnelige brett. Her kan man gå løs på ni nye baner, med flere fiender og noen nye spillmekanikker.

Spillere får også prøve seg på modusen Remix10, som beskrives av Nintendo som «frenetisk». I modusen spiller man gjennom tilfeldige utdrag fra ti forskjellige brett, mens man prøver å plukke opp regnbuemynter på veien. Ved å samle nok mynter kan man låse opp Daisy som en ny spillbar figur.

Ellers introduseres muligheten til å høre på din egen musikk mens du spiller. Gjør du det vil Mario – eller den figuren du spiller som – ta på seg hodetelefoner i spillet. Nintendo lover i tillegg flere kosmetiske gjenstander, som du kan pynte kongeriket ditt med.

Remix10 kombinerer biter fra forskjellige baner.
Nintendo

For å markere slippet av oppdateringen kutter Nintendo også prisen på Super Mario Run på iOS og Android. Fra 29. september til 12. oktober får du spillet til halv pris, dersom du enda ikke har sikret deg fullversjonen.

Løp og hopp

Super Mario på mobil er et todimensjonalt plattformspill, der Mario løper automatisk mot høyre side av skjermen og spillere må trykke for å hoppe over fiender og hindringer og for å samle mynter.

Spillet består av tre moduser, kalt World Tour, Toad Rally og Kingdom Builder. World Tour spilles som et vanlig Mario-plattformspill, der målet er å komme seg gjennom brettet og nå flaggstangen. I Toad Rally konkurrerer du mot andre spillere om å få flest poeng, mens Kingdom Builder lar deg bygge opp ditt eget rike med gjenstander du samler opp fra de andre modusene.

En gratisversjon er tilgjengelig i både App Store og Google Play, som gir deg begrenset tilgang på opplevelsen.

Lanseringen av Mario på mobil ble godt mottatt.
Spillet fikk inn 260 millioner kroner på to uker »

Siste fra forsiden