Ifølge en oppdatering på Star Wars: The Old Republics nettside har nettrollespillet fått et popularitetshopp siden det ble gratis i fjor høst.
– Etter at vi lanserte gratisspill-muligheten har vi fått over to millioner nye kontoer, og tusenvis av spillere hopper inn hver eneste dag. Dette betyr at man har flere å spille med, større vekst i laug, flere Warzone-kamper og flere måter å bygge figuren videre, skriver produsent Jeff Hickman.
I samme åndedrag forteller Hickman at sommeren bringer med seg en ny tilpassningsmodus. Spillere skal da kunne bruke Cartel-mynter på å endre utseendet. Om ikke lenge ruller også BioWare ut tilleggspakken Rise of the Hutt Cartel som blant annet byr på nye historier og som hever nivågrensen.
Ikke akkurat knirkefritt
![](https://i.bo3.no/image/44665/ss_04_FULL.jpg?c=0&h=281&w=500)
Siden lansering på tampen av 2011 har Star Wars: The Old Republic hatt et stormfullt løp. Det ble rapportert om store avhopp i mai 2012, da spillet skal ha mistet 400 000 spillere på bare et par måneder. I august hadde spillet under en milion spillere. Spillet er ett av de siste nettrollespillene som har tviholdt på månedsabonnement – et privilegium som tydeligvis er forbeholdt svært få spill.
I november tok spillet likevel steget over til en gratismodell. Alt man trengte for å spille var en kopi av spillet, mens kravet om å betale månedsabonnementet ble kappet.
Les mer om overgangen til gratismodellenLes om lanseringene som ikke gikk etter planen