Nekter å betale

Sonys forsikringsselskap har gått rettens vei for å slippe unna PSN-krisen.

Det ser ikke ut til at problemene til Sony vil ta noen ende med det første. I slutten av april samlet mange av brukerne seg mot Sony for å arrangere et massesøksmål mot elektronikkgiganten. Bakgrunnen for dette skal være PlaySstation Network-krisen, som førte til at data fra 100 millioner brukere, deriblant kredittkortinformasjon ble stjålet av hackere.

En rettsak som følge av dette vil kunne koste Sony mye penger noe som deres forsikringsselskap, Zurich American Insurance CO (ZAI) er klar over. Derfor tar de rettslige skritt for å slippe å betale saksomkostningene et slikt søksmål fører med seg, melder Reuters.

Ble du sint av PSN-krisen?

Videre hevdet selskapet at de presiserte overfor Sony da de tegnet forsikringen at den aldri er ment å dekke digitale angrep.

Etter det Reuters erfarer har ZAI fått flere henvendelser fra Sony om å dekke eventuelle saksomkostninger knyttet til brukerne massesøksmål mot elektronikk og underholdningsgiganten. ZAI mener de på ingen måte har ansvar for å dekke dette da de kun dekker Sonys enheter om det gjelder "personskade, skade på eiendom eller personlig skade." Siden ingen av søksmålene dreier seg om dette har de heller ingen plikt til å hjelpe Sony.

Om ZAI får grønt lys fra domstolene i New York og blir fritatt det økonomiske ansvaret, har Sony stort problem. De anslår at PSN-krisens kostnader totalt vil kunne komme opp i 105 millioner pund.

Siste fra forsiden