Kryssplattform i Rocket League

Sony er klar for bilfotball med Microsoft og Nintendo

Rocket League kan nå spilles på tvers av samtlige plattformer.

Psyonix

I begynnelsen av 2016 åpnet Microsoft for et sjeldent samarbeid med Sony. Xbox One-skaperen ville ha spilling på tvers av plattformer, og det populære bilfotballspillet Rocket League ble plukket ut som et passende spill å begynne med.

Vannmelon!
Psyonix

Sony vegret seg i godt over to år, men i september 2018 var PlayStation 4-produsenten omsider klar for å bli med på leken. Riktignok var det Fornite som slapp til først, men mandag kunngjorde Psyonix at turen har kommet til Rocket League.

– Med en spesiell tak til alle våre venner og kollegaer hos PlayStation, er det en glede å kunngjøre at fra og med nå er Rocket League inkludert i PlayStations Cross-Play Beta-program, sa utvikleren og fortsatte:

– Dagens kunngjøring er viktig for oss i Psyonix fordi vi vet at våre spillere har ønsket seg full kryssplattformstøtte i lang tid. Det er på grunn av dere, våre fans, og våre generøse samarbeidspartnere på alle plattformer og tjenester som har gjort dette mulig.

Kan snart velge lag på tvers av plattformer

Spillere kan hoppe inn i bilfotballspillet nå og spille med absolutt alle som eier det, uansett hvilken plattform de befinner seg på. PlayStation 4-, Xbox One-, Nintendo Switch- og PC-spillere kan støte på hverandre i nettbasert spilling, gitt at de har åpnet for det via spillets innstillinger.

Med unntak av private kamper er det foreløpig ikke mulig å velge lag på tvers av plattformene. Psyonix forteller imidlertid at den funksjonaliteten kommer som del av årets første Rocket League-oppdatering. Når vi kan forvente denne er uvisst, men utvikleren lover å dele mer informasjon snart.

2018 ble nok et stort spillår for Sony.
Konsollgiganten har snart solgt 100 millioner PlayStation 4-eksemplarer »

Siste fra forsiden