Suicide Squad: Kill the Justice League

Suicide Squad: Kill the Justice League har ikke levd opp til Warners forventninger

Warner Bros. Games

TLDR

  • Suicide Squad: Kill the Justice League har ikke innfridd salgsforventningene til Warner Bros.
  • Ifølge selskapets nyeste kvartalsrapport ser starten på 2024 mørk ut, sammenlignet med suksessen fra Hogwarts Legacy for 12 måneder siden.
  • Suicide Squad: Kill the Justice League har fått kritikk for sin «games as a service»-modell, og slet med en lansering preget av feil.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Suicide Squad: Kill the Justice League har ikke gjort det like bra som Warner Bros. hadde forventet. Det erkjente selskapet selv i sin nyeste kvartalsrapport.

Som økonomisjef Gunnar Wiedenfels (via VGC) forklarte i sin presentasjon, kommer lanseringen ganske nøyaktig ett år etter kanonsuksessen Hogwarts Legacy. Til sammenligning ser starten på 2024 mørk ut.

– Vi har nesten kommet rundt til lanseringen av Hogwarts Legacy i februar i fjor. Det spillet hadde størsteparten av sin svært positive økonomiske suksess i første kvartal, sa Wiedenfels og fortsatte:

– I år har Suicide Squad – en av våre viktigste spillanseringer i 2024 – bommet på våre forventninger siden lanseringen tidligere i kvartalet, som kommer til å bli en vanskelig sammenligning fra år til år for vår spillavdeling.

Suicide Squad: Kill the Justice League.
Warner Bros. Games

Suicide Squad: Kill the Justice League støtte på problemer gjennom utviklingen, og ble utsatt flere ganger. Lanseringen gikk heller ikke knirkefritt, med omfattende feil og kritikk rettet mot spillets såkalte «games as a service»-modell.

Ifølge vår anmelder er ikke spillet fullstendig blottet for positive sider. Han klarte imidlertid ikke å ignorere svakhetene knyttet til en spillopplevelse som ligger langt bak Rocksteadys storstilte Batman Arkham-serie.

– Er det noe Suicide Squad mangler, er det nok denne følelsen av genuin sjarm, samt en intensjon om å tilby et spill som folk er ment å elske, fremfor et produkt man skal bli avhengig av, skrev Andreas Bjørnbekk.

LES OGSÅ: Nvidia med historisk vekstrekord »

Siste fra forsiden