System Shocks nyversjon er i mål på Kickstarter

Med 16 dager igjen av kampanjen tar utvikleren sikte på å lage et større og bedre spill.

Night Dive Studios

Folkefinanseringskampanjen for System Shocks nyversjon nådde mandag målsummen på 900 000 dollar – drøye syv og en halv millioner kroner. I en oppdatering på Kickstarter-siden takket utvikler Night Dive Studios for støtten og for muligheten til å jobbe med spillet:

– Det er umulig for oss å beskrive hvor takknemlige Night Dive-teamet er for de over 14 000 backerne [nå over 15 500, journ. anm] som har gitt sin tillit til oss. Vi har det utrolig moro med å gjenskape System Shock, og det er alt takket være dere, skrev Night Dive-sjef Stephen Kick.

Moderne tolkning

Nye System Shock er en moderne tolkning spillet.
Night Dive Studios

Etter å ha pusset opp og portert eldre spill i flere år markerer nyversjonen av System Shock første gang Night Dive tar på seg hele utviklingsjobben fra bunnen. I den forbindelse hyret studioet en rekke nye utviklere og hentet inn veteraner fra spillindustrien, som Planescape: Torment-skaper Chris Avellone.

Nye System Shock er en moderne tolkning av det klassiske action-rollespillet fra 1994, som likevel skal være trofast til originalen. Ifølge Night Dive skal vi få oppleve Citadel Station «ikke som det var, men som du husker det».

Utvikleren lover en rekke forbedringer og forandringer som viderefører ånden fra originalspillet, samtidig som det tilpasses nyere spillteknologi. Spillere kan vente seg nye fiender, våpen og områder, samt en grundig overhaling av spillets brukergrensesnitt.

Hvordan det hele vil fungere kan du se selv ved å laste ned spillets demo fra Steam, GOG.com eller Humble Store.

Mer i sikte

Night Dive håper å inkludere nye områder i nyversjonen.
Night Dive Studios

Med 16 dager igjen av Kickstarter-eventyret kan utvikleren nå ta sikte på kampanjens mange tilleggsmål, som vil tilføre en rekke nye elementer til spillet dersom nok penger samles inn. Flere områder, en utvidet historie og orkestermusikk er blant det Night Dive håper å kunne inkludere i opplevelsen.

System Shocks nyversjon utvikles i utgangspunktet for PC og Xbox One, mens Mac- og Linux-versjoner blir tilgjengelige hvis kampanjen får nok støtte. Night Dive utelukker ikke en lansering på PlayStation 4 en gang i fremtiden, men fokuserer ikke på andre plattformer akkurat nå. Etter planen vil spillet lanseres en gang i 2017.

System Shock 3 er også på vei.
Utviklerveteranen Warren Spector skal regissere spillet »

Siste fra forsiden