System Shocks nyversjon har fått et ansiktsløft

Ny trailer viser det kommende spillet i Unreal Engine 4.

Nightdive Studios har sluppet en flunkende ny trailer for nyversjonen av System Shock. Videoen – som du kan se over – viser det kommende spillet i sin nåværende stand, med glimt av både omgivelser, nærkamp og skuddvekslinger.

Nye System Shock er en moderne tolkning av det klassiske spillet.
Skjermbilde, YouTube

Traileren er også en sjanse for utvikleren til å vise frem at nye System Shock har byttet spillmotor, fra Unity til Unreal Engine 4. I et intervju med Polygon fortalte spillsjef Jason Fader at Unity rett og slett ikke holdt mål, og at den nye motoren blant annet åpner for bedre grafikk og ytelse.

Moderne tolkning

Nyversjonen av System Shock ble en realitet i juli i fjor, da fans spyttet inn nesten 11,5 millioner kroner til spillets Kickstarter-kampanje. Etter flere år med oppussing og portering av eldre spill kunne utvikler Nightdive dermed gå i gang med sitt første soloprosjekt.

Spillet blir en moderne tolkning av det klassiske action-rollespillet fra 1994, som likevel skal være trofasat til originalen. Ifølge utvikleren blir opplevelsen «ikke som den var, men som vi husker den».

Nightdive lover en rekke forbedringer og forandringer som viderefører ånden fra originalspillet, samtidig som det tilpasses nyere spillteknologi. Spillere kan vente seg nye fiender, våpen og områder, samt en grundig overhaling av spillets brukergrensesnitt.

System Shocks nyversjon kommer etter planen til PC, PlayStation 4 og Xbox One en gang i 2018.

Et helt nytt System Shock-spill er også på vei.
System Shock 3 fortsetter der forgjengeren slapp »

Siste fra forsiden