Bethesda har fjernet nivågrensen i Skyrim

Samtidig slenger utvikleren inn en ny vanskelighetsgrad.

Bethesda Softworks slapp i går den nyeste oppdateringen til The Elder Scrolls V: Skyrim, som tar tak i nivågrensen som mange spillere har fortvilt seg over. PC-spillere har hatt muligheten til å omgå dette ved hjelp av modifikasjoner, men de som har eid spillet til konsoll har ikke hatt samme mulighet.

Tidligere titteloppdateringer har blant annet brakt med seg hesteridning og Kinect-kommandoer. Flere utvidelser har også utvidet spillet med ekstra innhold for spillere som ønsker å ta turen tilbake. Den nyeste oppdateringen som tar tak i nivågrensen går under navnet 1.9 og har vært tilgjengelig via Steam siden midten av mars, men har nå ankommet konsollene.

Legendariske nivåer og vanskelighet

For å gå opp i nivå i Skyrim må du øke individuelle ferdigheter, men når de når 100 sier spillet stopp. Det vil si at når alle individuelle ferdighetene har nådd høyeste grense, vil også ditt generelle nå sin topp.

Måten utviklerne nå har løst dette på er å gi deg muligheten til å tilbakestille de individuelle ferdighetene dine fra 100 til 15, da blir den en såkalt «legendarisk ferdighet». Du vil miste alle dine «perks», men åpner for muligheten for at ditt generelle nivå kan øke evig.

«Pfft. Drageild er ingenting mot min legendariske magiblokkering.»

Samtidig har Bethesda lagt inn en ekstra vanskelighetsgrad kalt Legendary. I bunn og grunn øker dette fiendenes helsepoeng og skade, noe som sikkert vil by på en litt mer spenstig utfordring.

I tillegg inneholder også oppdateringen et par dusin feilrettinger til. Blant annet fjerner den en feil der dragen Alduin blir udødelig i den siste kampen mot den og en feil der du blir fanget inne i kisten til «The Night Mother» under et oppdrag, garantert til glede for alle som har opplevd dette.

Se hvordan Skyrim ser ut med 100 mods kjørende samtidigLes anmeldelsen av tilleggspakken, Dragonborn

Siste fra forsiden