Borderlands 3 DLC

Borderlands 3 møter den ville vesten i ny DLC

I tillegg får alle spillere gratis innhold i begynnelsen av juni.

Gearbox Software

Borderlands 3 får stadig nytt innhold, og om en drøy måned får spillere stifte bekjentskap med spillets tredje betalte innholdspakke, Bounty of Blood: A Fistful of Redemption. Pakken er tydelig inspirert av den ville vesten, og vil ha mange allusjoner til typisk western-tematikk.

I utvidelsen får man hilse på en rekke unike figurer mens man utforsker den nye ørkenplaneten Gehenna. Historien i utvidelsen vil ha det til at de utvalgte «vault»-jegerne – altså deg og vennene dine – får i oppdrag å stoppe en kjeltringbande ved navn The Devil Riders.

«Howdy!» ...
Gearbox Software
«Yee-haw!» ...
Gearbox Software

Utviklerne lover at hub-området på planeten vil utvikle seg i takt med at man fullfører nye oppdrag og tar tilbake deler av planeten fra kjeltringene.

Den nye pakken slippes den 25. juni og vil – basert på prisen på de to forrige DLC-pakkene – koste 144 kroner hvis du kjøper den separat. Alternativt følger den med i spillets sesongpass.

Masse å gjøre, masse å føre

... og så videre.
Gearbox Software

En stund før den tid er det også duket for at alle spillere får tilgang på nytt gratisinnhold i form av en blodfersk utfordring på planeten Minos Prime. Utfordringen – som er beregnet på erfarne spillere på høyt nivå – vil by på splitter nye fiender og omfattende gåter som må løses for å finne fram til skattene som venter i enden av labyrinten. Dette innholdet slippes den 4. juni.

Fra før av har Borderlands 3 fått en rekke slike utfordringer og to andre betalte innholdspakker. Den fjerde og foreløpig siste innholdspakken forventes senere i år.

Grunnspillet hadde også mye innhold fra før av, noe som var blant grunnene til at vi likte det så godt da vi anmeldte spillet i fjor høst:

– Det er et spill som ikke krever all verden og ikke har enorm dybde, men som likevel klarer å glede, overraske og bevege takket være de finurlige figurene, de herlige rollespillmekanikkene og den fargerike variasjonen som preger planetene man besøker underveis i spillet, skrev undertegnede den gang.

LES OGSÅ: Slik blir det å spille The Last of Us Part II »

Siste fra forsiden