Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare har satt ny salgsrekord for serien

Activision forteller at spillere også bruker langt mer tid på dette spillet enn Black Ops 4.

Activision

Call of Duty: Modern Warfare solgte flere eksemplarer i løpet av sitt første år enn noe annet Call of Duty-spill. Det kunngjorde Activision Blizzard denne uken.

Mange spillere har oppgradert fra gratis Warzone til Modern Warfares fullversjon.
Activision

Nyheten ble avslørt i selskapets nyeste spørrerunde med investorer (via Seeking Alpha). Utgiveren la ikke frem nøyaktige salgstall, men kunne fortelle at digitale eksemplarer utgjorde to tredjedeler av salgene og at mange som prøvde gratisversjonen Call of Duty: Warzone gikk til anskaffelse av Modern Warfare.

– Igjen så vi en vesentlig økning – sammenlignet med året før – i salg av spillets fullversjon, ettersom Warzone-spillere valgte å oppgradere til den fulle Call of Duty-opplevelsen.

Også tiden spillere har lagt inn i fjorårets Call of Duty-innslag skal ha økt kraftig sammenlignet med tidligere spill. Som Activision Blizzard-sjef Bobby Kotick forklarte brukte spillere syv ganger så mange timer i Modern Warfare, sammenlignet med Black Ops 4 fra 2018.

I andre Call of Duty-nyheter fortalte Infinity nylig at battle royale-opplevelsen i Warzone vil kombinere våpen og annet innhold fra både Modern Warfare og det kommende Black Ops Cold War. Sammenslåingen vil skje i desember, og Activision har bekreftet at Warzone ikke bytter til Cold War-motoren, slik at alt fra skytefølelse og løping blir den samme som nå.

Call of Duty: Black Ops Cold War slippes for PC, PlayStation 4, Xbox One og Xbox Series X/S den 13. november. PlayStation 5-versjonen kommer 19. november.

World of Warcraft gjør det også bra for Activision Blizzard.
Nettrollespillets neste utvidelse selger unna »

Siste fra forsiden